Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
23%
Teljes leírás
Gerevich József neurológus, pszichiáter, pszichoanalitikus, addiktológus, pszichoterapeuta, címzetes egyetemi tanár már többször bebizonyította, hogy lehet olyan művészetpszichológiai könyvet írni, amelyet a nagyközönség és a szakma egyaránt élvezettel forgat. A Szemfényvesztő művészet azonban még átfogóbb betekintést nyújt az alkotók lelkivilágába, mint korábban, a Teremtő vágyak című tematikus sorozatában megjelent művei (Művészek és múzsák, legutóbb: 202026155; Múzsák és festők, 201725121; Szerelmek, múzsák, szeretők, 201823085; A képzelet kockázata – Sylvia Plath élete, életműve és betegsége, 201924117). Ha felütjük a méreténél fogva is súlyos könyvet, mindjárt Vincent van Gogh Szék és pipa című, Arles-ban, élete legtermékenyebb időszakában festett képe tűnik a szemünkbe. Nem is lehetne drámaibb „felütés”, mint a St. Remy elmegyógyintézetet is megjárt művészzseni, aki ebben az időben (1889 decembere) két üres széket is festett - a másik Gauguin kecses karosszékét ábrázolja. Látszólag hasonlóak, de nem is gondolnánk, hogy ezekkel a hétköznapinak tűnő képekkel a festő életének fontos eseményeiről és barátságáról üzen, valójában a festőtársával szemben keletkezett gyilkos fantáziáit sűrítette képpé. Ebből, van Gogh halálélményének elemzéséből indult el a szerző jelen, négy évtized tapasztalatait sűrítő kötete, a művészetpszichiátria legsokszínűbb, legátfogóbb összefoglalása. Gerevich a pszichiáter szakértelmével segít megfejteni, mi állhat egy-egy műalkotás keletkezésének hátterében.
Gerevich József (1948-)

Szemfényvesztő művészet

Borító ár
11 990 Ft
Aktuális online ár
9 232 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Gerevich József (1948-)
ISBN
9786150132105
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
2021
Méret
399 o. : ill., színes ; 27 cm
Kiadó
Labirintus
Cikkszám
3001069476
Alcím
utazás szerzők és művek körhintáján

Darabszám
Teljes leírás
Gerevich József neurológus, pszichiáter, pszichoanalitikus, addiktológus, pszichoterapeuta, címzetes egyetemi tanár már többször bebizonyította, hogy lehet olyan művészetpszichológiai könyvet írni, amelyet a nagyközönség és a szakma egyaránt élvezettel forgat. A Szemfényvesztő művészet azonban még átfogóbb betekintést nyújt az alkotók lelkivilágába, mint korábban, a Teremtő vágyak című tematikus sorozatában megjelent művei (Művészek és múzsák, legutóbb: 202026155; Múzsák és festők, 201725121; Szerelmek, múzsák, szeretők, 201823085; A képzelet kockázata – Sylvia Plath élete, életműve és betegsége, 201924117). Ha felütjük a méreténél fogva is súlyos könyvet, mindjárt Vincent van Gogh Szék és pipa című, Arles-ban, élete legtermékenyebb időszakában festett képe tűnik a szemünkbe. Nem is lehetne drámaibb „felütés”, mint a St. Remy elmegyógyintézetet is megjárt művészzseni, aki ebben az időben (1889 decembere) két üres széket is festett - a másik Gauguin kecses karosszékét ábrázolja. Látszólag hasonlóak, de nem is gondolnánk, hogy ezekkel a hétköznapinak tűnő képekkel a festő életének fontos eseményeiről és barátságáról üzen, valójában a festőtársával szemben keletkezett gyilkos fantáziáit sűrítette képpé. Ebből, van Gogh halálélményének elemzéséből indult el a szerző jelen, négy évtized tapasztalatait sűrítő kötete, a művészetpszichiátria legsokszínűbb, legátfogóbb összefoglalása. Gerevich a pszichiáter szakértelmével segít megfejteni, mi állhat egy-egy műalkotás keletkezésének hátterében.