Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
20%
Teljes leírás
A szerző azon pedagógia- és tantárgytörténeti dolgozata kapott helyet a sorozat jelen kötetében, amely részletekbe menően foglalkozik az eötvösi időszakban - vagyis az 1868-tól 1905-ig tartó periódusban - az anyanyelvi tárgyak oktatásával a magyar népiskolákban. Különös tekintettel teszi azt a nyelvtan oktatására; ekkor már kialakultak a mondattani alapú nyelvtanok, de a tanulmány kilencven korabeli iskolai nyelvtant mutat be, értékelve egyben az akkori tanítók - sokszor mélyen elkötelezett - munkáját. A kötet elején olvashatunk az anyanyelvi tárgyak tanításának céljáról, tantervi lenyomatairól, a tizenkilencedik század végi beszéd- és értelemgyakorlatokról, az olvasás és írás tanításáról. Az ezt követő - egyben a mű nagy részét kitevő - rész témája a nyelvtan tanítása. Ezen belül esik szó ennek elméleti hátteréről (módszertanok, eötvösi generáció, Kármán-Simonyi-iskola, nyelvtanellenes mozgalom), a nyelvtanoktatásról a korabeli módszertani cikkek és vitairatok tükrében, a népiskolai nyelvtanokról, illetve a nyelvtantanítás legfontosabb újításairól, külön kiemelve a műszók használatát. A kiadvány összegzéssel, irodalomjegyzékkel, és angol nyelvű összegzéssel zárul. "www.kello.hu © minden jog fenntartva"
Adamikné Jászó Anna (1942-)

A mondattani elv és a kisnyelvtanok

Raktári szám: 9789634090526
Borító ár
2 990 Ft
Aktuális online ár
2 392 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Adamikné Jászó Anna (1942-)
ISBN
9789634090526
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
2016
Méret
178 o. ; 24 cm
Kiadó
Tinta Kvk.
Cikkszám
3000254111
Alcím
az anyanyelvi tárgyak tanítása a magyar népiskolában 1868-tól 1905-ig
Sorozatcím
Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához ; 1419-6603 ; 183.

Darabszám
Teljes leírás
A szerző azon pedagógia- és tantárgytörténeti dolgozata kapott helyet a sorozat jelen kötetében, amely részletekbe menően foglalkozik az eötvösi időszakban - vagyis az 1868-tól 1905-ig tartó periódusban - az anyanyelvi tárgyak oktatásával a magyar népiskolákban. Különös tekintettel teszi azt a nyelvtan oktatására; ekkor már kialakultak a mondattani alapú nyelvtanok, de a tanulmány kilencven korabeli iskolai nyelvtant mutat be, értékelve egyben az akkori tanítók - sokszor mélyen elkötelezett - munkáját. A kötet elején olvashatunk az anyanyelvi tárgyak tanításának céljáról, tantervi lenyomatairól, a tizenkilencedik század végi beszéd- és értelemgyakorlatokról, az olvasás és írás tanításáról. Az ezt követő - egyben a mű nagy részét kitevő - rész témája a nyelvtan tanítása. Ezen belül esik szó ennek elméleti hátteréről (módszertanok, eötvösi generáció, Kármán-Simonyi-iskola, nyelvtanellenes mozgalom), a nyelvtanoktatásról a korabeli módszertani cikkek és vitairatok tükrében, a népiskolai nyelvtanokról, illetve a nyelvtantanítás legfontosabb újításairól, külön kiemelve a műszók használatát. A kiadvány összegzéssel, irodalomjegyzékkel, és angol nyelvű összegzéssel zárul. "www.kello.hu © minden jog fenntartva"