Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
10%
Teljes leírás
A Szegedi Tudományegyetem Jelenkortörténeti Tanszékének habilitált egyetemi docense legújabb monográfiájában az 1890 és 1939 között megjelent élclapok azon karikatúráit gyűjtötte össze és tette meg elemzése tárgyává, amelyek valamilyen művészeti produktum felhasználásával közvetítenek aktuálpolitikai üzenetet. A magas és populáris kultúra így termékeny kölcsönhatásba kerül, melyet a politikum aktualitásaira adott befogadói reakciók hoznak mozgásba. Tamás Ágnes a könyv előszava után az első fejezetben kijelöli a kutatás tárgyát, a tárgyalt korszakot és az elemzésekben érvényesített módszertant, valamint a források körét. Ebbe olyan karikatúrák kerültek, amelyek egy ismert festményt dolgoznak át vagy éppen a korban addigra széles körűen ismertté vált reklámot, illetve hirdetést. A műalkotások nem csupán új jelentéssel bővülnek, de visszahatnak a befogadói gyakorlatokra, megismertetik a közéleti szereplőket a nagyközönséggel, valamint termékenyen kihasználják az olvasók kulturális tőkéjét.

Tamás Ágnes (1983-)

Vizuális metamorfózisok

Borító ár
4 950 Ft
Kötött ár
4 455 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Tamás Ágnes (1983-)
ISBN
9786156604521
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
2025
Méret
413 o.
Kiadás pontos dátuma
2025.02.28
Kiadó
Kronosz
Cikkszám
3001091370
Alcím
a magas- és a populáris kultúra találkozási pontjai Magyarországon, 1890-1939
Sorozatcím
Jelenkortörténeti tanulmányok ; 3004-0663

Darabszám
Teljes leírás
A Szegedi Tudományegyetem Jelenkortörténeti Tanszékének habilitált egyetemi docense legújabb monográfiájában az 1890 és 1939 között megjelent élclapok azon karikatúráit gyűjtötte össze és tette meg elemzése tárgyává, amelyek valamilyen művészeti produktum felhasználásával közvetítenek aktuálpolitikai üzenetet. A magas és populáris kultúra így termékeny kölcsönhatásba kerül, melyet a politikum aktualitásaira adott befogadói reakciók hoznak mozgásba. Tamás Ágnes a könyv előszava után az első fejezetben kijelöli a kutatás tárgyát, a tárgyalt korszakot és az elemzésekben érvényesített módszertant, valamint a források körét. Ebbe olyan karikatúrák kerültek, amelyek egy ismert festményt dolgoznak át vagy éppen a korban addigra széles körűen ismertté vált reklámot, illetve hirdetést. A műalkotások nem csupán új jelentéssel bővülnek, de visszahatnak a befogadói gyakorlatokra, megismertetik a közéleti szereplőket a nagyközönséggel, valamint termékenyen kihasználják az olvasók kulturális tőkéjét.