Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
25%
Teljes leírás
A Szövegalkotást fejlesztő gyakorlatok sorozat utolsó kötetében a 7. és a 8. évfolyam tananyaga együtt található. Ennek oka elsősorban a kerettantervi szűkre szabott tanórai keret, illetve a továbbtanulás hatékony segítése. A feladatszám előtt négyzet jelöli a 7. évfolyamon, kör a 8. évfolyamra javasolt feladatokat. A munkafüzet olyan köznapi szóbeli és írásbeli képességet fejlesztő gyakorlatokat tartalmaz, amelyek gyermekközeliek, játékosak, gazdagon illusztráltak, és segítik a gyerekek mindennapi kommunikációját, valamint a felvételire való felkészülését. - Minden témakörnél több feladat szolgálja, a korábbi munkafüzetekhez hasonlóan, a tanulók szókincsének fejlesztését, ami elengedhetetlen a szövegalkotáshoz. - A taneszköz készítésének egyik alapelve volt, hogy a szövegalkotás tanítható és tanulható, hiszen lépésekre osztható, azaz algoritmizálható. - A másik alapelve pedig az, hogy a képességfejlesztéshez ismeretekre is szükség van. 7. és 8. évfolyamon ezek a vegyes műfajú és az érvelő szövegekhez, valamint az önéletrajzhoz, a motivációs levélhez kapcsolódó műfaji ismeretek, amelyekkel a tanulók a Jó tanács ikonnal jelezve ismerkednek meg. - A tanulók a következő szövegműfajok szóbeli és/vagy írásbeli szövegalkotási algoritmusát sajátíthatják el: érvelés, önéletrajz, motivációs levél. - A munkafüzet biztosítja az írásbeli szövegalkotáskor a tanulóknak a piszkozatírás lehetőségét. Megismerik a piszkozatírás algoritmusát, amelyet fiatal- és felnőttkorukban a mindennapjaikban is jól tudnak majd hasznosítani - kiemelten az önéletrajz, motivációs levél - hiszen hozzászoknak ahhoz, hogy az általuk alkotott szöveget többször, különböző szempontok szerint ellenőrizzék és javítsák. - A munkafüzet nagy hangsúlyt fektet a közreadásra, ami nagyon fontos mozzanata a fogalmazástanításnak, ugyanis így fejleszthető a tanulók felelősségtudata, véleménynyilvánítási és értékelési képessége. Mivel a szűkös időkeret nem teszi lehetővé, hogy minden tanuló minden fogalmazását felolvashassa a társainak, ezért fontos, hogy a legalább a padtársával vagy csoportjának tagjaival megtehesse ezt. - A munkafüzet újszerűsége az Illemmorzsák fejezet, amelyben a diákok jó tanácsot kapnak ahhoz, hogyan jelenjenek meg és viselkedjenek a középiskolai szóbeli felvételin; hogyan tehetik a ballagást nemcsak a maguk, hanem a szeretteid számára is örök emlékké; mit tegyenek, hogy kilencedikesként könnyen beilleszkedhessenek az új osztályközösségükbe. - A munkafüzet használatát ikonok segítik. A már említett Jó tanács ikonon kívül a következőkkel találkoznak még a tanulók a feladatok előtt: Színezz! Írd le a füzetedbe! Játsszátok el! Párban dolgozzatok! Csoportban dolgozzatok! A feladatok előtt a négyzet (7. évfolyam) és a kör (8. évfolyam) jelzi, hogy melyik évfolyamon javasolt a feladat megoldása. - A feladatok utasításai világos megfogalmazásúak és közérthetőek, gyakran figyelemfelkeltő és motiváló hatásúak. - A tanulókat többször, a már korábbi évfolyamon megismert ikerpár, Csenge és Csongor is elkíséri a feladatmegoldó útjukon, akik szintén továbbtanulás előtt állnak. Van, amikor ők támogatják a diákokat a szövegalkotásban, van, amikor a tanuló ad nekik tanácsot egy-egy feladat megoldásában, egy-egy szöveg javításában, kifejezőbbé tételében. - A kiadvány végén a Támogatóid fejezetben megtalálhatók a feladatokban szereplő szólások és közmondások jelentésének magyarázata, a szövegalkotási javítási jelek, valamint értékelőlapok az érveléshez. - A munkafüzetben a játékosítás elemei is megtalálhatók. A rejtvények, fejtörők, nyelvi feladványok nemcsak a szókincsbővítést szolgálják, hanem szórakoztatóak és gyakran humo

Széplaki Erzsébet

Szövegalkotást fejlesztő gyakorlatok 7-8. osztály

Raktári szám: MK-2488
Borító ár
1 490 Ft
Aktuális online ár
1 118 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Széplaki Erzsébet
ISBN
9789631648805
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
2025
Kiadó
Műszaki Könyvkiadó
Cikkszám
3001096122

Darabszám
Teljes leírás
A Szövegalkotást fejlesztő gyakorlatok sorozat utolsó kötetében a 7. és a 8. évfolyam tananyaga együtt található. Ennek oka elsősorban a kerettantervi szűkre szabott tanórai keret, illetve a továbbtanulás hatékony segítése. A feladatszám előtt négyzet jelöli a 7. évfolyamon, kör a 8. évfolyamra javasolt feladatokat. A munkafüzet olyan köznapi szóbeli és írásbeli képességet fejlesztő gyakorlatokat tartalmaz, amelyek gyermekközeliek, játékosak, gazdagon illusztráltak, és segítik a gyerekek mindennapi kommunikációját, valamint a felvételire való felkészülését. - Minden témakörnél több feladat szolgálja, a korábbi munkafüzetekhez hasonlóan, a tanulók szókincsének fejlesztését, ami elengedhetetlen a szövegalkotáshoz. - A taneszköz készítésének egyik alapelve volt, hogy a szövegalkotás tanítható és tanulható, hiszen lépésekre osztható, azaz algoritmizálható. - A másik alapelve pedig az, hogy a képességfejlesztéshez ismeretekre is szükség van. 7. és 8. évfolyamon ezek a vegyes műfajú és az érvelő szövegekhez, valamint az önéletrajzhoz, a motivációs levélhez kapcsolódó műfaji ismeretek, amelyekkel a tanulók a Jó tanács ikonnal jelezve ismerkednek meg. - A tanulók a következő szövegműfajok szóbeli és/vagy írásbeli szövegalkotási algoritmusát sajátíthatják el: érvelés, önéletrajz, motivációs levél. - A munkafüzet biztosítja az írásbeli szövegalkotáskor a tanulóknak a piszkozatírás lehetőségét. Megismerik a piszkozatírás algoritmusát, amelyet fiatal- és felnőttkorukban a mindennapjaikban is jól tudnak majd hasznosítani - kiemelten az önéletrajz, motivációs levél - hiszen hozzászoknak ahhoz, hogy az általuk alkotott szöveget többször, különböző szempontok szerint ellenőrizzék és javítsák. - A munkafüzet nagy hangsúlyt fektet a közreadásra, ami nagyon fontos mozzanata a fogalmazástanításnak, ugyanis így fejleszthető a tanulók felelősségtudata, véleménynyilvánítási és értékelési képessége. Mivel a szűkös időkeret nem teszi lehetővé, hogy minden tanuló minden fogalmazását felolvashassa a társainak, ezért fontos, hogy a legalább a padtársával vagy csoportjának tagjaival megtehesse ezt. - A munkafüzet újszerűsége az Illemmorzsák fejezet, amelyben a diákok jó tanácsot kapnak ahhoz, hogyan jelenjenek meg és viselkedjenek a középiskolai szóbeli felvételin; hogyan tehetik a ballagást nemcsak a maguk, hanem a szeretteid számára is örök emlékké; mit tegyenek, hogy kilencedikesként könnyen beilleszkedhessenek az új osztályközösségükbe. - A munkafüzet használatát ikonok segítik. A már említett Jó tanács ikonon kívül a következőkkel találkoznak még a tanulók a feladatok előtt: Színezz! Írd le a füzetedbe! Játsszátok el! Párban dolgozzatok! Csoportban dolgozzatok! A feladatok előtt a négyzet (7. évfolyam) és a kör (8. évfolyam) jelzi, hogy melyik évfolyamon javasolt a feladat megoldása. - A feladatok utasításai világos megfogalmazásúak és közérthetőek, gyakran figyelemfelkeltő és motiváló hatásúak. - A tanulókat többször, a már korábbi évfolyamon megismert ikerpár, Csenge és Csongor is elkíséri a feladatmegoldó útjukon, akik szintén továbbtanulás előtt állnak. Van, amikor ők támogatják a diákokat a szövegalkotásban, van, amikor a tanuló ad nekik tanácsot egy-egy feladat megoldásában, egy-egy szöveg javításában, kifejezőbbé tételében. - A kiadvány végén a Támogatóid fejezetben megtalálhatók a feladatokban szereplő szólások és közmondások jelentésének magyarázata, a szövegalkotási javítási jelek, valamint értékelőlapok az érveléshez. - A munkafüzetben a játékosítás elemei is megtalálhatók. A rejtvények, fejtörők, nyelvi feladványok nemcsak a szókincsbővítést szolgálják, hanem szórakoztatóak és gyakran humo