Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
25%
Teljes leírás
- A Szövegalkotást fejlesztő gyakorlatok sorozat 5. évfolyamosoknak szóló munkafüzet újszerűsége abban áll, hogy olyan köznapi szóbeli és írásbeli képességet fejlesztő gyakorlatokat tartalmaz, amelyek gyermekközeliek, játékosak, gazdagon illusztráltak, és segítik a gyerekek mindennapi kommunikációját. - Minden témakörnél több feladat szolgálja, a 3. és 4. évfolyamos munkafüzetekhez hasonlóan, a tanulók szókincsének fejlesztését, ami elengedhetetlen a szövegalkotáshoz. - A taneszköz készítésének egyik alapelve volt, hogy a szövegalkotás tanítható és tanulható, hiszen lépésekre osztható, azaz algoritmizálható. - A másik alapelve pedig az, hogy a képességfejlesztéshez ismeretekre is szükség van. 5. évfolyamon ezek az elbeszéléshez és leíráshoz kapcsolódó műfaji ismeretek, amelyekkel a tanulók a Jó tanács ikonnal jelezve ismerkednek meg. - A tanulók a következő szövegműfajok szóbeli és/vagy írásbeli szövegalkotási algoritmusával ismerkednek meg: elbeszélés, leírás. - Az írásbeli szövegalkotást mindig megelőzik a szóbeli szövegalkotást segítő gyakorlatok. - A munkafüzet biztosítja az írásbeli szövegalkotáskor a tanulóknak a piszkozatírás lehetőségét. Megismerik a piszkozatírás algoritmusát, amelyet felnőtt korukban a mindennapjaikban is jól tudnak majd hasznosítani, hiszen hozzászoknak ahhoz, hogy az általuk alkotott szöveget többször, különböző szempontok szerint ellenőrizzék és javítsák. - A munkafüzet nagy hangsúlyt fektet a közreadásra, ami nagyon fontos mozzanata a fogalmazástanításnak, ugyanis így fejleszthető a tanulók felelősségtudata, véleménynyilvánítási és értékelési képessége. Mivel a szűkös időkeret nem teszi lehetővé, hogy minden tanuló minden fogalmazását felolvashassa a társainak, ezért fontos, hogy a legalább a padtársával vagy csoportjának tagjaival megtehesse ezt. - A munkafüzet használatát ikonok segítik. A már említett Jó tanács ikonon kívül a következőkkel találkoznak még a tanulók a feladatok előtt: Színezz! Írd le a füzetedbe! Játsszátok el! Párban dolgozzatok! Csoportban dolgozzatok! - A feladatok utasításai világos megfogalmazásúak és közérthetőek, gyakran figyelemfelkeltő és motiváló hatásúak. - A tanulókat többször a már alsó tagozaton megismert ikerpár, Csenge és Csongor is elkíséri a feladatmegoldó útjukon. Van, amikor ők támogatják a diákokat a szövegalkotásban, van, amikor a tanuló ad nekik tanácsot egy-egy feladat megoldásában, egy-egy szöveg javításában, kifejezőbbé tételében. - A kiadvány végén a Támogatóid fejezetben megtalálhatók a feladatokban szereplő szólások jelentésének magyarázata, a szövegalkotási javítási jelek, valamint értékelőlapok az elbeszélés- és a leírásalkotáshoz. - A munkafüzetben a játékosítás elemei is megtalálhatók. A rejtvények, fejtörők, nyelvi feladványok nemcsak a szókincsbővítést szolgálják, hanem szórakoztatóak és gyakran humorosak is. - A kiadvány fő témakörei: Visszatekintő; Az elbeszélés; Mesék világa; Kapcsolataink szóban; A leírás; Kapcsolattartás írásban; Mit viszel magaddal 6. osztályba?

Széplaki Erzsébet

Szövegalkotást fejlesztő gyakorlatok 5. osztály

Raktári szám: MK-2486
Borító ár
1 490 Ft
Aktuális online ár
1 118 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Széplaki Erzsébet
ISBN
9789631648140
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
cop. 2024
Egyéb információk
48 o.
Kiadó
Műszaki Kvk.
Cikkszám
3001092183
Alcím
5. évfolyam

Darabszám
Teljes leírás
- A Szövegalkotást fejlesztő gyakorlatok sorozat 5. évfolyamosoknak szóló munkafüzet újszerűsége abban áll, hogy olyan köznapi szóbeli és írásbeli képességet fejlesztő gyakorlatokat tartalmaz, amelyek gyermekközeliek, játékosak, gazdagon illusztráltak, és segítik a gyerekek mindennapi kommunikációját. - Minden témakörnél több feladat szolgálja, a 3. és 4. évfolyamos munkafüzetekhez hasonlóan, a tanulók szókincsének fejlesztését, ami elengedhetetlen a szövegalkotáshoz. - A taneszköz készítésének egyik alapelve volt, hogy a szövegalkotás tanítható és tanulható, hiszen lépésekre osztható, azaz algoritmizálható. - A másik alapelve pedig az, hogy a képességfejlesztéshez ismeretekre is szükség van. 5. évfolyamon ezek az elbeszéléshez és leíráshoz kapcsolódó műfaji ismeretek, amelyekkel a tanulók a Jó tanács ikonnal jelezve ismerkednek meg. - A tanulók a következő szövegműfajok szóbeli és/vagy írásbeli szövegalkotási algoritmusával ismerkednek meg: elbeszélés, leírás. - Az írásbeli szövegalkotást mindig megelőzik a szóbeli szövegalkotást segítő gyakorlatok. - A munkafüzet biztosítja az írásbeli szövegalkotáskor a tanulóknak a piszkozatírás lehetőségét. Megismerik a piszkozatírás algoritmusát, amelyet felnőtt korukban a mindennapjaikban is jól tudnak majd hasznosítani, hiszen hozzászoknak ahhoz, hogy az általuk alkotott szöveget többször, különböző szempontok szerint ellenőrizzék és javítsák. - A munkafüzet nagy hangsúlyt fektet a közreadásra, ami nagyon fontos mozzanata a fogalmazástanításnak, ugyanis így fejleszthető a tanulók felelősségtudata, véleménynyilvánítási és értékelési képessége. Mivel a szűkös időkeret nem teszi lehetővé, hogy minden tanuló minden fogalmazását felolvashassa a társainak, ezért fontos, hogy a legalább a padtársával vagy csoportjának tagjaival megtehesse ezt. - A munkafüzet használatát ikonok segítik. A már említett Jó tanács ikonon kívül a következőkkel találkoznak még a tanulók a feladatok előtt: Színezz! Írd le a füzetedbe! Játsszátok el! Párban dolgozzatok! Csoportban dolgozzatok! - A feladatok utasításai világos megfogalmazásúak és közérthetőek, gyakran figyelemfelkeltő és motiváló hatásúak. - A tanulókat többször a már alsó tagozaton megismert ikerpár, Csenge és Csongor is elkíséri a feladatmegoldó útjukon. Van, amikor ők támogatják a diákokat a szövegalkotásban, van, amikor a tanuló ad nekik tanácsot egy-egy feladat megoldásában, egy-egy szöveg javításában, kifejezőbbé tételében. - A kiadvány végén a Támogatóid fejezetben megtalálhatók a feladatokban szereplő szólások jelentésének magyarázata, a szövegalkotási javítási jelek, valamint értékelőlapok az elbeszélés- és a leírásalkotáshoz. - A munkafüzetben a játékosítás elemei is megtalálhatók. A rejtvények, fejtörők, nyelvi feladványok nemcsak a szókincsbővítést szolgálják, hanem szórakoztatóak és gyakran humorosak is. - A kiadvány fő témakörei: Visszatekintő; Az elbeszélés; Mesék világa; Kapcsolataink szóban; A leírás; Kapcsolattartás írásban; Mit viszel magaddal 6. osztályba?