Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
10%
Teljes leírás
Amikor az utódfaj, ezer évek múlva, visszatekint illó világunkra, a szellemtan leletei között olyan verseskötetekre tapinthat, mint a Napszálkák, a Neretva, a Katharok, a Tantra és hőszivattyú, a Rubljov Rinpocse, s mindezek egyenes ági labirintusaként az Őnekik Szulamit poétikai kultúrája is előviláglik majd letűnt homályok zónáiból, oly egyöntetű végérvénnyel, hogy kérdést sem igénylő válaszként sorjáznak akkor a tapasztalati transzcendenciák: a haláltáncnak itt tangó a neve; a szerelem a „Minden tánc szabad” koreográfiáját hitelesíti; a szerző, mint afféle „megszállott fénygörgető”, nem poétikai fortélyokat gabalyít, hanem szentkönyvek metódusát követi; a „mindennapi kiskeresztek” valóságáról „vihar előtti szavak” adnak számot; egyszersmind kitudódik, minek kell történnie ahhoz, hogy „ne történjen semmi, / ami nem világít”, melyik lator az, „ki a fájdalmat szőrén üli meg”, s hány én térhet be üdvtörténeti hasadás nélkül egy „egy főre eső templom”-ba – mert eszképizmus minden költészet, de a költészeti eszképizmus otthont farag a helyszínekből, hogy menekülni ne, csak leborulni legyen ok; ez válik végre láthatóvá, végre érthetővé, túl a megrögzött nevek és tékozló szándékok és ácsingózó közönyök létrendszerein, ezer évek múlva. Amikor az utódfajt új embernek hívják. És anyanyelve szellős kezdeményeire ismer Halmosi Sándor verseiben. Halmai Tamás

Hamarosan rendelhető

Halmosi Sándor

Őnekik Szulamit

Borító ár
2 990 Ft
Várható ár
2 691 Ft

Várható megjelenés: 2025.10

Termék részletes adatai
Szerző
Halmosi Sándor
ISBN
9789636464257
Nyelv
magyar
Kiadó
L'Harmattan Kiadó
Cikkszám
3001097191

Teljes leírás
Amikor az utódfaj, ezer évek múlva, visszatekint illó világunkra, a szellemtan leletei között olyan verseskötetekre tapinthat, mint a Napszálkák, a Neretva, a Katharok, a Tantra és hőszivattyú, a Rubljov Rinpocse, s mindezek egyenes ági labirintusaként az Őnekik Szulamit poétikai kultúrája is előviláglik majd letűnt homályok zónáiból, oly egyöntetű végérvénnyel, hogy kérdést sem igénylő válaszként sorjáznak akkor a tapasztalati transzcendenciák: a haláltáncnak itt tangó a neve; a szerelem a „Minden tánc szabad” koreográfiáját hitelesíti; a szerző, mint afféle „megszállott fénygörgető”, nem poétikai fortélyokat gabalyít, hanem szentkönyvek metódusát követi; a „mindennapi kiskeresztek” valóságáról „vihar előtti szavak” adnak számot; egyszersmind kitudódik, minek kell történnie ahhoz, hogy „ne történjen semmi, / ami nem világít”, melyik lator az, „ki a fájdalmat szőrén üli meg”, s hány én térhet be üdvtörténeti hasadás nélkül egy „egy főre eső templom”-ba – mert eszképizmus minden költészet, de a költészeti eszképizmus otthont farag a helyszínekből, hogy menekülni ne, csak leborulni legyen ok; ez válik végre láthatóvá, végre érthetővé, túl a megrögzött nevek és tékozló szándékok és ácsingózó közönyök létrendszerein, ezer évek múlva. Amikor az utódfajt új embernek hívják. És anyanyelve szellős kezdeményeire ismer Halmosi Sándor verseiben. Halmai Tamás