Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
10%
Teljes leírás
Az óvodai életben új kihívást jelent az iskolai életrevaló felkészülést szolgáló tevékenységek bevezetése. A Játékba illeszkedő tevékenységszervezés gyakorlati tanácsokkal és ötletekkel segít abban, hogyan tehetők ezek a foglalkozások élményszerűvé, játékba ágyazottá. Bemutatja, hogyan lehet figyelembe venni a gyermekek egyéni fejlődési ütemét, és miként építhetjük be a szabálytartás, a figyelem és a kitartás fejlesztését a mindennapokba. Játékból tanulás, tanulásból élmény! Így lehet segítségünkre a Játékba illeszkedő tevékenységszervezés az iskolára való felkészülésben - bemutatja, hogyan lehet a tevékenységeket a gyermekek egyéni fejlődési jellemzőihez igazítani, így mindenki a saját tempójában kapcsolódhat be; - rávilágít a diverzitás kezelésének lehetőségeire, és gyakorlati ötleteket ad az inkluzív, differenciált szervezési formák alkalmazásához; - segít a gyermekek figyelmének és koncentrációs képességének fokozatos fejlesztésében, amely elengedhetetlen lesz az iskolai 45 perces foglalkozások során; - gyakorlati példatárat kínál a szokások és szabályok tudatos kialakítására, amelyek az iskolai élethez szükséges kereteket alapozzák meg; - a gyermekek belső motivációjára és érdeklődésére építve mutatja meg, hogyan lehet élményszerűvé, játékba ágyazottá tenni a tanulási helyzeteket; - komplex módon, a kognitív, nyelvi, mozgásos és szociális területek fejlődését támogatja, így a foglalkozások nem elszigetelt tanulási egységek, hanem a gyermek egész személyiségét fejlesztő lehetőségek. Mire kap választ a kiadványban? - Hogyan illessze a tevékenységeket a gyermekek egyéni fejlődéséhez? - Miként valósíthatja meg a differenciálást és az inklúziót? - Hogyan alakíthat ki rugalmas napirendet és szabályrendszert? - Milyen módon építhet a gyermekek motivációjára és érdeklődésére? - Hogyan támogathatja egyszerre a játékot, a tanulást és a közösséget? A szerzőről: Pályám kezdetén, 1984-ben tapasztaltam meg először, hogy minden gyermek másképp fejlődik, és egyéni figyelmet igényel. Ez az élmény egész pályafutásomra hatással volt: mozgásfejlesztést, majd fejlesztőpedagógiát tanultam. Tagóvoda-vezetőként, majd igazgatóként, valamint az Irány a suli! sorozat szakmai szerkesztőjeként kiemelt feladatomnak tekintem, hogy támogassam az óvodapedagógusokat ebben a felelősségteljes, ugyanakkor örömteli hivatásban. – Kocsisné Juhász Éva, szerző, a Józsefvárosi Óvodák igazgatója. Tartalom Bevezető 1. A tevékenységszervezés módjának jelentősége a gyermeki fejlődésben 1.1 A tevékenységszervezés és az egyéni fejlődési jellemzők 1.2 A diverzitás hatása a gyermeki tevékenységszervezésre 2. A tevékenységszervezést befolyásoló külső tényezők 2.1 A tevékenységszervezés megjelenése az oktatáspolitikában 2.2 A tevékenységszervezés és az iskolára való felkészítés összefüggései 3. Tevékenységszervezés az óvodában 3.1 Az óvodai élet tevékenységformái 3.2 Az óvodai tevékenységek szervezési formái 3.3 A tevékenységszervezés szempontjai és a pedagógus szerepe 3.4 Tevékenységszervezés és a szokás-, szabályrendszer 3.5 Tevékenységszervezés a szakirodalomban 4. Tevékenységszervezés a gyakorlatban 4.1 Szokás- és szabályrendszer kialakításának gyakorlati példatára 4.2 Játékok szervezése többféleképpen 5. Irodalomjegyzék

Hamarosan rendelhető

Kocsisné Juhász Éva

Játékba illeszkedő tevékenységszervezés az óvodában

Borító ár
8 900 Ft
Várható ár
8 010 Ft

Várható megjelenés: 2025.10

Termék részletes adatai
Szerző
Kocsisné Juhász Éva
ISBN
9789635782024
Nyelv
magyar
Kiadó
Raabe Klett Oktatási Tanácsadó és Kiadó Kft.
Cikkszám
3001097203

Teljes leírás
Az óvodai életben új kihívást jelent az iskolai életrevaló felkészülést szolgáló tevékenységek bevezetése. A Játékba illeszkedő tevékenységszervezés gyakorlati tanácsokkal és ötletekkel segít abban, hogyan tehetők ezek a foglalkozások élményszerűvé, játékba ágyazottá. Bemutatja, hogyan lehet figyelembe venni a gyermekek egyéni fejlődési ütemét, és miként építhetjük be a szabálytartás, a figyelem és a kitartás fejlesztését a mindennapokba. Játékból tanulás, tanulásból élmény! Így lehet segítségünkre a Játékba illeszkedő tevékenységszervezés az iskolára való felkészülésben - bemutatja, hogyan lehet a tevékenységeket a gyermekek egyéni fejlődési jellemzőihez igazítani, így mindenki a saját tempójában kapcsolódhat be; - rávilágít a diverzitás kezelésének lehetőségeire, és gyakorlati ötleteket ad az inkluzív, differenciált szervezési formák alkalmazásához; - segít a gyermekek figyelmének és koncentrációs képességének fokozatos fejlesztésében, amely elengedhetetlen lesz az iskolai 45 perces foglalkozások során; - gyakorlati példatárat kínál a szokások és szabályok tudatos kialakítására, amelyek az iskolai élethez szükséges kereteket alapozzák meg; - a gyermekek belső motivációjára és érdeklődésére építve mutatja meg, hogyan lehet élményszerűvé, játékba ágyazottá tenni a tanulási helyzeteket; - komplex módon, a kognitív, nyelvi, mozgásos és szociális területek fejlődését támogatja, így a foglalkozások nem elszigetelt tanulási egységek, hanem a gyermek egész személyiségét fejlesztő lehetőségek. Mire kap választ a kiadványban? - Hogyan illessze a tevékenységeket a gyermekek egyéni fejlődéséhez? - Miként valósíthatja meg a differenciálást és az inklúziót? - Hogyan alakíthat ki rugalmas napirendet és szabályrendszert? - Milyen módon építhet a gyermekek motivációjára és érdeklődésére? - Hogyan támogathatja egyszerre a játékot, a tanulást és a közösséget? A szerzőről: Pályám kezdetén, 1984-ben tapasztaltam meg először, hogy minden gyermek másképp fejlődik, és egyéni figyelmet igényel. Ez az élmény egész pályafutásomra hatással volt: mozgásfejlesztést, majd fejlesztőpedagógiát tanultam. Tagóvoda-vezetőként, majd igazgatóként, valamint az Irány a suli! sorozat szakmai szerkesztőjeként kiemelt feladatomnak tekintem, hogy támogassam az óvodapedagógusokat ebben a felelősségteljes, ugyanakkor örömteli hivatásban. – Kocsisné Juhász Éva, szerző, a Józsefvárosi Óvodák igazgatója. Tartalom Bevezető 1. A tevékenységszervezés módjának jelentősége a gyermeki fejlődésben 1.1 A tevékenységszervezés és az egyéni fejlődési jellemzők 1.2 A diverzitás hatása a gyermeki tevékenységszervezésre 2. A tevékenységszervezést befolyásoló külső tényezők 2.1 A tevékenységszervezés megjelenése az oktatáspolitikában 2.2 A tevékenységszervezés és az iskolára való felkészítés összefüggései 3. Tevékenységszervezés az óvodában 3.1 Az óvodai élet tevékenységformái 3.2 Az óvodai tevékenységek szervezési formái 3.3 A tevékenységszervezés szempontjai és a pedagógus szerepe 3.4 Tevékenységszervezés és a szokás-, szabályrendszer 3.5 Tevékenységszervezés a szakirodalomban 4. Tevékenységszervezés a gyakorlatban 4.1 Szokás- és szabályrendszer kialakításának gyakorlati példatára 4.2 Játékok szervezése többféleképpen 5. Irodalomjegyzék