Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
10%
Teljes leírás
Az Evangélikus Hittudományi Egyetem tanszékvezető egyetemi docense egy nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedő munkában foglalta össze, hogy a jelen kihívásaira egyre kevésbé adekvát módon reagáló egyház, illetve a keresztény tanítások átadásában elsődleges feladatot ellátó hitoktatási, hittani gyakorlatok mégis hogyan tudnának megújulni, a gyermekeket érintő egzisztenciális kérdésekre érdemi választ adni. A szerző ezen egzisztenciális kérdések teremtő erejéről értekezik a hittanórai gyakorlatban. „A négy evangéliumban háromszáznál is több jézusi kérdést olvashatunk. (…) Úgy tűnik, Jézus közössége kérdező közösség. Jézus közösségét nem azok alkotják, akik mindenre tudják a választ, hanem azok, akik kérdésekkel fordulnak felé és egymás felé is.” A kérdésalapú megismerésben látja tehát Kodácsy-Simon Eszter úgy a Krisztushoz vezető út, mint a konkrét hittanórai gyakorlat kulcsát. A szerző a kérdésközpontú pedagógia gyakorlat kidolgozása során, mivel hangsúlyosan egy központi, szent szöveg köré szerveződik az egyház tudása, a hermeneutikai megismeréssel, valamint a Charles Sanders Peirce által bevezetett logikai megközelítéssel, az abdukcióval hozza közös nevezőre.

Kodácsy-Simon Eszter (1976-)

Engedjétek kérdezni a gyermekeket!

Borító ár
4 290 Ft
Kötött ár
3 861 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Kodácsy-Simon Eszter (1976-)
ISBN
9789636461959
Egyéb szerzőség
Evangélikus Hittudományi Egyetem (Budapest) (közread.)
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
cop. 2024
Méret
282 o.
Kiadás pontos dátuma
2025.03.10
Kiadó
L'Harmattan
Cikkszám
3001091648
Alcím
az egzisztenciális kérdések lehetőséget teremtő ereje a hittanórán
Sorozatcím
Coram Deo ; 1587-3374

Darabszám
Teljes leírás
Az Evangélikus Hittudományi Egyetem tanszékvezető egyetemi docense egy nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedő munkában foglalta össze, hogy a jelen kihívásaira egyre kevésbé adekvát módon reagáló egyház, illetve a keresztény tanítások átadásában elsődleges feladatot ellátó hitoktatási, hittani gyakorlatok mégis hogyan tudnának megújulni, a gyermekeket érintő egzisztenciális kérdésekre érdemi választ adni. A szerző ezen egzisztenciális kérdések teremtő erejéről értekezik a hittanórai gyakorlatban. „A négy evangéliumban háromszáznál is több jézusi kérdést olvashatunk. (…) Úgy tűnik, Jézus közössége kérdező közösség. Jézus közösségét nem azok alkotják, akik mindenre tudják a választ, hanem azok, akik kérdésekkel fordulnak felé és egymás felé is.” A kérdésalapú megismerésben látja tehát Kodácsy-Simon Eszter úgy a Krisztushoz vezető út, mint a konkrét hittanórai gyakorlat kulcsát. A szerző a kérdésközpontú pedagógia gyakorlat kidolgozása során, mivel hangsúlyosan egy központi, szent szöveg köré szerveződik az egyház tudása, a hermeneutikai megismeréssel, valamint a Charles Sanders Peirce által bevezetett logikai megközelítéssel, az abdukcióval hozza közös nevezőre.