Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
10%
Teljes leírás
Az Élményközpontú mozgásfejlesztés az óvodában egy gazdag feladatgyűjtemény, amely olyan óvodapedagógusoknak készült, akik nemcsak tanítani, hanem inspirálni is szeretnék a gyerekeket a mozgás örömére. A könyvben található több száz élményalapú mozgásos feladat segít fejleszteni a testtudatot, koordinációt, egyensúlyt és térbeli tájékozódást – mindezt játékos, motiváló keretek között. Rendszerezett, jól követhető, azonnal használható. A gyakorlatok tematikus csoportosításban jelennek meg egyszerűtől az összetettebb felé haladva, így minden korcsoportra megtalálhatja a megfelelő nehézségi szintet. Tartalmaznak eszköz nélküli, eszközzel végezhető, valamint egyéni, páros és csoportos feladatokat. A feladatok ötletes nevei, pontos instrukciói és variálhatósága megkönnyítik az óvodai mozgásos foglalkozások tervezését, miközben lehetőséget adnak a differenciálásra és a kreatív megvalósításra is. Egy könyv, ami valóban segít a mindennapokban. Legyen szó kiscsoportos alapozásról vagy nagycsoportos mozgásos kihívásokról, ez a kiadvány átfogó támogatást nyújt a pedagógusoknak a tudatos mozgásfejlesztésben. A szerző, Pappné Gazdag Zsuzsanna szakmai tapasztalatára épülő gyakorlatok nemcsak fejlesztik a gyermekeket, hanem erősítik az önbizalmukat, együttműködési készségüket – és nem utolsósorban: élményeket adnak. Mire kap választ a kiadványban? Hogyan támogatható a kisgyermekek fejlődése a mozgás örömének bevonásával? Miért nélkülözhetetlen a mozgás az óvodáskorú gyermekek testi-lelki fejlődésében? Melyek a tudatosan megtervezett, szervezett mozgásos tevékenységek legfontosabb szempontjai és buktatói? Hogyan építhető fel fokozatosan, életkorhoz igazítva egy élményközpontú mozgásfejlesztő foglalkozás? Milyen módszerekkel fejleszthető: - a testtudat, - a koordináció, - az egyensúlyérzék, - a térbeli tájékozódás, - a tartás? Milyen konkrét játékos feladatok végezhetők eszköz nélkül, illetve különféle eszközökkel (labda, babzsák, karika, kendő, pad, bordásfal, szék, bot, szuperdeszka stb.)? Hogyan valósíthatók meg a gyakorlatok egyénileg, párosan vagy csoportosan, differenciáltan és kreatívan? Milyen mozgáskészségek alapozhatók meg az óvodáskorban (járás, futás, ugrás, kúszás, szökdelés stb.)? Milyen egyszerű utánzó gyakorlatokkal lehet motiválni és bevonni a gyermekeket? Hogyan támogatható a gyermekek önbizalma és együttműködési készsége a mozgás által? A szerzőről Pappné Gazdag Zsuzsanna biológia–testnevelés szakos tanár, gyógytestnevelő és óvodai gyógytestnevelő szakember. Több évtizedes tapasztalattal rendelkezik az óvodai mozgásfejlesztés területén, számos akkreditált pedagógusképzés kidolgozója és előadója. Szakkönyvek, gyakorlatgyűjtemények és országos programok szerzője, rendszeres előadó szakmai konferenciákon. Jelenleg óvodai gyógytestnevelőként dolgozik, emellett óraadóként tanított az ELTE testnevelés tanszékén is. Tartalom 1. Élménytestnevelés a gyakorlatban 1.1 Problémafelismerés 1.2 A mozgás szerepe a kisgyermekek fejlődésében 1.3 A tervezett, szervezett mozgásos tevékenységek kritikus pontjai 1.4 Összegzés 2. Feladatok 2.1 Statikus utánzó feladatok 2.3 Fundamentális mozgáskészségek: Járások, futások 2.4 Fundamentális mozgáskészségek: Ugrások, szökdelések 2.5 Fundamentális mozgáskészségek: Kúszások, csúszások, egyéb haladásos támaszgyakorlatok 2.6 Az egyensúlyérzék fejlesztés feladatai 2.7 Manipulatív fejlesztés labdával 2.8 Gyakorlatok babzsákkal 2.9 Gyakorlatok karikával 2.10 Gyakorlatok kendővel, ronggyal 2.11 Gyakorlatok padon és paddal 2.12 gyakorlatok bordásfalon 2.13 Gyakorlatok széken és székkel 2.14 Gyakorlatok botta

Hamarosan rendelhető

Pappné Gazdag Zsuzsanna

Élményközpontú mozgásfejlesztés az óvodában

Borító ár
8 900 Ft
Várható ár
8 010 Ft

Várható megjelenés: 2025.10

Termék részletes adatai
Szerző
Pappné Gazdag Zsuzsanna
ISBN
9789635781997
Nyelv
magyar
Kiadó
Raabe Klett Oktatási Tanácsadó és Kiadó Kft.
Cikkszám
3001097204

Teljes leírás
Az Élményközpontú mozgásfejlesztés az óvodában egy gazdag feladatgyűjtemény, amely olyan óvodapedagógusoknak készült, akik nemcsak tanítani, hanem inspirálni is szeretnék a gyerekeket a mozgás örömére. A könyvben található több száz élményalapú mozgásos feladat segít fejleszteni a testtudatot, koordinációt, egyensúlyt és térbeli tájékozódást – mindezt játékos, motiváló keretek között. Rendszerezett, jól követhető, azonnal használható. A gyakorlatok tematikus csoportosításban jelennek meg egyszerűtől az összetettebb felé haladva, így minden korcsoportra megtalálhatja a megfelelő nehézségi szintet. Tartalmaznak eszköz nélküli, eszközzel végezhető, valamint egyéni, páros és csoportos feladatokat. A feladatok ötletes nevei, pontos instrukciói és variálhatósága megkönnyítik az óvodai mozgásos foglalkozások tervezését, miközben lehetőséget adnak a differenciálásra és a kreatív megvalósításra is. Egy könyv, ami valóban segít a mindennapokban. Legyen szó kiscsoportos alapozásról vagy nagycsoportos mozgásos kihívásokról, ez a kiadvány átfogó támogatást nyújt a pedagógusoknak a tudatos mozgásfejlesztésben. A szerző, Pappné Gazdag Zsuzsanna szakmai tapasztalatára épülő gyakorlatok nemcsak fejlesztik a gyermekeket, hanem erősítik az önbizalmukat, együttműködési készségüket – és nem utolsósorban: élményeket adnak. Mire kap választ a kiadványban? Hogyan támogatható a kisgyermekek fejlődése a mozgás örömének bevonásával? Miért nélkülözhetetlen a mozgás az óvodáskorú gyermekek testi-lelki fejlődésében? Melyek a tudatosan megtervezett, szervezett mozgásos tevékenységek legfontosabb szempontjai és buktatói? Hogyan építhető fel fokozatosan, életkorhoz igazítva egy élményközpontú mozgásfejlesztő foglalkozás? Milyen módszerekkel fejleszthető: - a testtudat, - a koordináció, - az egyensúlyérzék, - a térbeli tájékozódás, - a tartás? Milyen konkrét játékos feladatok végezhetők eszköz nélkül, illetve különféle eszközökkel (labda, babzsák, karika, kendő, pad, bordásfal, szék, bot, szuperdeszka stb.)? Hogyan valósíthatók meg a gyakorlatok egyénileg, párosan vagy csoportosan, differenciáltan és kreatívan? Milyen mozgáskészségek alapozhatók meg az óvodáskorban (járás, futás, ugrás, kúszás, szökdelés stb.)? Milyen egyszerű utánzó gyakorlatokkal lehet motiválni és bevonni a gyermekeket? Hogyan támogatható a gyermekek önbizalma és együttműködési készsége a mozgás által? A szerzőről Pappné Gazdag Zsuzsanna biológia–testnevelés szakos tanár, gyógytestnevelő és óvodai gyógytestnevelő szakember. Több évtizedes tapasztalattal rendelkezik az óvodai mozgásfejlesztés területén, számos akkreditált pedagógusképzés kidolgozója és előadója. Szakkönyvek, gyakorlatgyűjtemények és országos programok szerzője, rendszeres előadó szakmai konferenciákon. Jelenleg óvodai gyógytestnevelőként dolgozik, emellett óraadóként tanított az ELTE testnevelés tanszékén is. Tartalom 1. Élménytestnevelés a gyakorlatban 1.1 Problémafelismerés 1.2 A mozgás szerepe a kisgyermekek fejlődésében 1.3 A tervezett, szervezett mozgásos tevékenységek kritikus pontjai 1.4 Összegzés 2. Feladatok 2.1 Statikus utánzó feladatok 2.3 Fundamentális mozgáskészségek: Járások, futások 2.4 Fundamentális mozgáskészségek: Ugrások, szökdelések 2.5 Fundamentális mozgáskészségek: Kúszások, csúszások, egyéb haladásos támaszgyakorlatok 2.6 Az egyensúlyérzék fejlesztés feladatai 2.7 Manipulatív fejlesztés labdával 2.8 Gyakorlatok babzsákkal 2.9 Gyakorlatok karikával 2.10 Gyakorlatok kendővel, ronggyal 2.11 Gyakorlatok padon és paddal 2.12 gyakorlatok bordásfalon 2.13 Gyakorlatok széken és székkel 2.14 Gyakorlatok botta