Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
10%
Teljes leírás
A költőnő, irodalomkutató, tanár tudományos érdeklődésétől hajtva lett a Biblia elmélyült olvasója, és aki a 16-17. század fordulóján született nevezetes világirodalmi hősök alakjában fölismerte a négy evangélista Krisztus-képének négyféle árnyalatát. Arra az elhatározásra jutott, hogy a négy újkori hérosz – Hamlet, Don Quijote, Don Juan és Faust – alakját egybe kell vetnie a kanonizált evangéliumok Krisztusábrázolásaival, éspedig az asztrálmitikus értelmezés horizontján. Irodalomtörténeti szempontból több mint érdekes, hogy Faust legendájának első, a Német Népkönyvben történő fölbukkanását (1587) követő nem egészen négy évtized alatt megszületett a másik három irodalmi hős; az már csak ráadás, hogy megalkotóik közül Shakespeare és Cervantes ugyanazon a napon halt meg. Pálfi Ágnes rámutat, hogy Don Juan és Don Quijote a spanyol aranykor szülöttei; Don Quijote alakjában mintha a Don Juanban háttérbe szorult harciasság jönne elő. A szerző azt bizonyítja mintegy harmadfélszáz oldalon, hogy a négy mitologizált, máig velünk élő irodalmi alak a négy evangélista Krisztus-képének eltérő vonásait testesíti meg.

Pálfi Ágnes (1952-)

Ecce homo

Borító ár
4 990 Ft
Kötött ár
4 491 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Pálfi Ágnes (1952-)
ISBN
9786156968159
Egyéb szerzőség
Kalota Művészeti Alapítvány (közread.)
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
2025
Egyéb információk
278, [4] o.
Kiadás pontos dátuma
2025.10.21
Kiadó
Kalota Műv. Alapítvány
Cikkszám
3001097066
Alcím
Hamlet és Don Quijote, Don Juan és Faust a négy kanonikus evangélium tükrében

Darabszám
Teljes leírás
A költőnő, irodalomkutató, tanár tudományos érdeklődésétől hajtva lett a Biblia elmélyült olvasója, és aki a 16-17. század fordulóján született nevezetes világirodalmi hősök alakjában fölismerte a négy evangélista Krisztus-képének négyféle árnyalatát. Arra az elhatározásra jutott, hogy a négy újkori hérosz – Hamlet, Don Quijote, Don Juan és Faust – alakját egybe kell vetnie a kanonizált evangéliumok Krisztusábrázolásaival, éspedig az asztrálmitikus értelmezés horizontján. Irodalomtörténeti szempontból több mint érdekes, hogy Faust legendájának első, a Német Népkönyvben történő fölbukkanását (1587) követő nem egészen négy évtized alatt megszületett a másik három irodalmi hős; az már csak ráadás, hogy megalkotóik közül Shakespeare és Cervantes ugyanazon a napon halt meg. Pálfi Ágnes rámutat, hogy Don Juan és Don Quijote a spanyol aranykor szülöttei; Don Quijote alakjában mintha a Don Juanban háttérbe szorult harciasság jönne elő. A szerző azt bizonyítja mintegy harmadfélszáz oldalon, hogy a négy mitologizált, máig velünk élő irodalmi alak a négy evangélista Krisztus-képének eltérő vonásait testesíti meg.