Teljes leírás
Az Egyesült Királyságban élő Sally Percy üzleti újságíróként és szerkesztőként az eddigi húsz éves pályafutása alatt is főként vezetésről és menedzsmentről írt. A Forbes magazin munkatársa egy bizonyára sokakat érdeklő témát dolgoz fel legújabb könyvében. Tizenöt olyan cég történetét mutatja be, amely a kitaposott út, biztos üzleti modell, kiszámítható pálya helyett a bizonytalan, ám annál merészebb irányba indult el. A könyv felépítése átlátható, tagolása világos, stílusa pedig olvasmányos. Minden cég egy-egy fejezetet kapott, ezek a következők: a filmiparban tevékenykedő A24, a szálláshelyeket átformáló Airbnb, a húsipari Beyond Meat cég, a „csúnya papucsokat” gyártó Crocs, a tudatos szépségápolási termékekben utazó Deciem, a globális számítógép-hálózat, az Ethereum, a fitneszruházatot- és kiegészítőket forgalmazó Gymshark, az ételkiszállítást forradalmasító HelloFresh, a Nintendo játékcég, a zöldenergiai és -technológiai Octopus Energy vállalatcsoport, a 18 éven felülieknek szóló OnlyFans, a mesterségesintelligencia-kutatólaboratórium, az OpenAI, a zenei streaming szolgáltató Spotify, az elektromos autókban utazó Tesla, végezetül a rövidvideó-megosztó platform, a TikTok. Az érdekfeszítő történetek és elemzések után, minden fejezet végén egy keretbe foglalt összegzés is kiemeli, hogyan írta át az adott cég a piac szabályait a siker érdekében. Például hogy az Airbnb-nek volt egy őrült ötlete (tudniillik, hogy idegenek tartózkodnak a lakásodban például egy nyaralás erejéig), amit végig is vitt, és bejött. Vagy hogy a Crocs, bár megosztó a papucsai dizájnja, ikonikus, azonnal felismerhető megjelenést alkotott meg.