Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Preferenciák
10%
Teljes leírás
Hadnagy József kötete hiánypótló módon mutatja be a csoportmunka és közösségfejlesztés lehetőségeit és módszertanát a szociálpedagógiai munkában. A szerző egyedülálló módon kapcsolja össze az elméleti alapvetéseket a gyakorlati megvalósítással, legyen szó tehetséggondozásról, közösségi alapú szolgáltatásfejlesztésről, vagy hátrányos helyzetű közösségek bevonásáról. Az olvasó az egri „iskola” szemléletét és modelljét követve betekintést nyerhet a csoportmunka sajátosságaiba, a közösségek digitális térben való szerveződésének kortárs tendenciáiba, és a társadalmi részvételt támogató beavatkozások eredményeibe. Miben különbözik a szociálpedagógus vezette csoportmunka a társszakmák – például a pszichológia vagy a pedagógia – csoportmunkáitól? Hogyan támogatja a közösségi alapú szolgáltatásfejlesztés a társadalmi esélyegyenlőséget? Milyen szerepe van az infokommunikációs technológiáknak a közösségek szerveződésében, és ezek hogyan változtatják meg a szociálpedagógiai beavatkozások kereteit? Milyen módszertani és képzési modellre épül az egri szociálpedagógus-képzés, és hogyan segíti ez a jövő szakembereinek felkészítését a gyakorlati terepmunkára? Ezekre és hasonló kérdésekre válaszolva a könyv nemcsak a szociálpedagógus-képzésben részt vevő hallgatók számára kínál nélkülözhetetlen tudást, hanem a gyakorló szakemberek és a társadalmi beavatkozások iránt elkötelezett olvasók számára is értékes segédanyag. Elméleti mélysége, módszertani gazdagsága és gyakorlati példái révén hozzájárul a szociálpedagógia professzionális tudásbázisának megerősítéséhez. A kötet több mint három évtized szakmai, oktatási és kutatási tapasztalatának lenyomata.

Hamarosan rendelhető

Hadnagy József

Csoportmunka és közösségfejlesztés

Borító ár
3 490 Ft
Várható ár
3 141 Ft

Várható megjelenés: 2025.05

Termék részletes adatai
Szerző
Hadnagy József
ISBN
9789636462000
Nyelv
magyar
Kiadó
L'Harmattan Kiadó
Cikkszám
3001093168

Teljes leírás
Hadnagy József kötete hiánypótló módon mutatja be a csoportmunka és közösségfejlesztés lehetőségeit és módszertanát a szociálpedagógiai munkában. A szerző egyedülálló módon kapcsolja össze az elméleti alapvetéseket a gyakorlati megvalósítással, legyen szó tehetséggondozásról, közösségi alapú szolgáltatásfejlesztésről, vagy hátrányos helyzetű közösségek bevonásáról. Az olvasó az egri „iskola” szemléletét és modelljét követve betekintést nyerhet a csoportmunka sajátosságaiba, a közösségek digitális térben való szerveződésének kortárs tendenciáiba, és a társadalmi részvételt támogató beavatkozások eredményeibe. Miben különbözik a szociálpedagógus vezette csoportmunka a társszakmák – például a pszichológia vagy a pedagógia – csoportmunkáitól? Hogyan támogatja a közösségi alapú szolgáltatásfejlesztés a társadalmi esélyegyenlőséget? Milyen szerepe van az infokommunikációs technológiáknak a közösségek szerveződésében, és ezek hogyan változtatják meg a szociálpedagógiai beavatkozások kereteit? Milyen módszertani és képzési modellre épül az egri szociálpedagógus-képzés, és hogyan segíti ez a jövő szakembereinek felkészítését a gyakorlati terepmunkára? Ezekre és hasonló kérdésekre válaszolva a könyv nemcsak a szociálpedagógus-képzésben részt vevő hallgatók számára kínál nélkülözhetetlen tudást, hanem a gyakorló szakemberek és a társadalmi beavatkozások iránt elkötelezett olvasók számára is értékes segédanyag. Elméleti mélysége, módszertani gazdagsága és gyakorlati példái révén hozzájárul a szociálpedagógia professzionális tudásbázisának megerősítéséhez. A kötet több mint három évtized szakmai, oktatási és kutatási tapasztalatának lenyomata.