Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
10%
Teljes leírás
A költőként és esztétaként is kiemelkedő munkássággal bíró szerző arra tett kísérletet, hogy a husserli fenomenológiából kiindulva, e sajátos filozófiai módszer vizsgálódási keretét érvényesítve a kortárs színházról, a színházi tapasztalatról közöljön diskurzusindító gondolatokat. Ahogy a kötet laudáló hangnemben íródott borítószövegében olvashatjuk, Závada Péter könyve „az első színházfenomenológiai munka a Cogito-díjas sorozatban, és a második, amely az esztétikai tapasztalatot állítja középpontba. Závada Péter megkerüli a megszokott elemzői sémákat, és a nézői jelenlét tudati feltételeit helyezi a vizsgálódás fókuszába”. E komoly, különböző tudományterületek diszkurzív tereit bátran átlépő és összekapcsoló munka így mind a színháztudomány, mind a kortárs filozófiai vizsgálódások számára új eredményeket tud felmutatni, dialógusra invitál, diskurzusokat kezdeményez. A bevezetést követően a módszertani alapok mellett a kutatás alapvető kérdésfeltevéseivel ismerkedhetünk meg. A szerző kijelöli az értekező rész diszkurzív kereteit, melyben a performativitás bír kiemelkedő szereppel.

Závada Péter (1982-)

Az epokhé színpada

Borító ár
3 990 Ft
Kötött ár
3 591 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Závada Péter (1982-)
ISBN
9789636462161
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
2025
Egyéb információk
237 o.
Kiadás pontos dátuma
2025.10.21
Kiadó
ELTE BTK Filozófiai Int.
Cikkszám
3001097179
Alcím
a színházi tapasztalat fenomenológiai közelítései Edmund Husserl elméletei alapján
Sorozatcím
Cogito könyvek ; 1787-2995 ; 17.

Darabszám
Teljes leírás
A költőként és esztétaként is kiemelkedő munkássággal bíró szerző arra tett kísérletet, hogy a husserli fenomenológiából kiindulva, e sajátos filozófiai módszer vizsgálódási keretét érvényesítve a kortárs színházról, a színházi tapasztalatról közöljön diskurzusindító gondolatokat. Ahogy a kötet laudáló hangnemben íródott borítószövegében olvashatjuk, Závada Péter könyve „az első színházfenomenológiai munka a Cogito-díjas sorozatban, és a második, amely az esztétikai tapasztalatot állítja középpontba. Závada Péter megkerüli a megszokott elemzői sémákat, és a nézői jelenlét tudati feltételeit helyezi a vizsgálódás fókuszába”. E komoly, különböző tudományterületek diszkurzív tereit bátran átlépő és összekapcsoló munka így mind a színháztudomány, mind a kortárs filozófiai vizsgálódások számára új eredményeket tud felmutatni, dialógusra invitál, diskurzusokat kezdeményez. A bevezetést követően a módszertani alapok mellett a kutatás alapvető kérdésfeltevéseivel ismerkedhetünk meg. A szerző kijelöli az értekező rész diszkurzív kereteit, melyben a performativitás bír kiemelkedő szereppel.