Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
10%
Teljes leírás
Mi zajlik le a néző tudatában, amikor felfüggeszti a valóságot, és átadja magát a színházi élménynek? Ez a kérdés vezérli a szerzőt, aki könyvében radikálisan új szemszögből közelít a kortárs színházhoz: nem pusztán értelmez, hanem filozófiai tágassággal ruházza fel az észlelés kereteit. Závada Péter Az epokhé színpada című kötete Edmund Husserl fenomenológiájának eszközeivel a perceptuális fantázia, a képtudat és a tudataktusok konfliktusainak elemzésén keresztül vizsgálja, hogyan jön létre a színházi tapasztalat – és hogyan bomlik fel, ha az illúzió meginog. A kötet különös jelentőséggel bír a hazai filozófiai és színháztudományi diskurzusban: ez az első színházfenomenológiai munka a Cogito-díjas sorozatban, és a második, amely az esztétikai tapasztalatot állítja középpontba. Závada Péter megkerüli a megszokott elemzői sémákat, és a nézői jelenlét tudati feltételeit helyezi a vizsgálódás fókuszába. Egyszerre kínál ezzel új fogalmi eszközöket a színháztudomány számára, és vonja be a filozófia iránt érdeklődő olvasókat a színházat újragondoló dialógusba. Závada Pétert eddig legfőképp költőként ismertük, aki színházi dramaturgként és drámaíróként is jelentős pályát járt be. Az epokhé színpada az első önálló teoretikus munkája: egy olyan szerző gondolkodói debütálása, aki az alkotói észlelést nem választja el az elméleti reflexiótól. A könyv egyszerre szól a színház világához, az esztétika művelőihez és mindazokhoz, akik hisznek abban, hogy a színpad egyként teret adhat a történeteknek és a gondolkodásnak.

Závada Péter (1982-)

Az epokhé színpada

Borító ár
3 990 Ft
Kötött ár
3 591 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Závada Péter (1982-)
ISBN
9789636462161
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
2025
Egyéb információk
237 o.
Kiadás pontos dátuma
2025.10.21
Kiadó
ELTE BTK Filozófiai Int.
Cikkszám
3001097179
Alcím
a színházi tapasztalat fenomenológiai közelítései Edmund Husserl elméletei alapján
Sorozatcím
Cogito könyvek ; 1787-2995 ; 17.

Darabszám
Teljes leírás
Mi zajlik le a néző tudatában, amikor felfüggeszti a valóságot, és átadja magát a színházi élménynek? Ez a kérdés vezérli a szerzőt, aki könyvében radikálisan új szemszögből közelít a kortárs színházhoz: nem pusztán értelmez, hanem filozófiai tágassággal ruházza fel az észlelés kereteit. Závada Péter Az epokhé színpada című kötete Edmund Husserl fenomenológiájának eszközeivel a perceptuális fantázia, a képtudat és a tudataktusok konfliktusainak elemzésén keresztül vizsgálja, hogyan jön létre a színházi tapasztalat – és hogyan bomlik fel, ha az illúzió meginog. A kötet különös jelentőséggel bír a hazai filozófiai és színháztudományi diskurzusban: ez az első színházfenomenológiai munka a Cogito-díjas sorozatban, és a második, amely az esztétikai tapasztalatot állítja középpontba. Závada Péter megkerüli a megszokott elemzői sémákat, és a nézői jelenlét tudati feltételeit helyezi a vizsgálódás fókuszába. Egyszerre kínál ezzel új fogalmi eszközöket a színháztudomány számára, és vonja be a filozófia iránt érdeklődő olvasókat a színházat újragondoló dialógusba. Závada Pétert eddig legfőképp költőként ismertük, aki színházi dramaturgként és drámaíróként is jelentős pályát járt be. Az epokhé színpada az első önálló teoretikus munkája: egy olyan szerző gondolkodói debütálása, aki az alkotói észlelést nem választja el az elméleti reflexiótól. A könyv egyszerre szól a színház világához, az esztétika művelőihez és mindazokhoz, akik hisznek abban, hogy a színpad egyként teret adhat a történeteknek és a gondolkodásnak.