Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
10%
Teljes leírás
SZÁNDÉK NÉLKÜL MENNI MAGA AZ ÚT. Izgalmas vállalkozás a dél-koreai születésű, de évtizedek óta Németországban élő filozófus, Byung-Chul Han e korai könyve, amelyben a távol-keleti zen buddhizmust és az európai filozófiai hagyományt, két nagyon eltérő gondolkodásmódot vet össze. Műve a zent nem egzotikus vallásként vagy misztikus hagyományként mutatja be, hanem a létezés és a gondolkodás szabadságának gyakorlataként. A zen buddhizmus ugyanis nem szigorúan felépített elmélet, hanem elsősorban a létezés és a tudatosság tapasztalatára koncentráló filozófia, amely kételkedő a nyelvvel és bizalmatlan a fogalmi gondolkodással szemben. Han „egymásra olvassa” a nyugati gondolkodás olyan eszméit, mint az én, a lélek, a semmi, a valóság, a halál és az idő a zen buddhizmus belátásaival. Értelmezésében a zen nem csupán relaxáció vagy spiritualitás, hanem mély filozófiai kritika is – különösen azokkal az elképzelésekkel szemben, amelyek az identitást, az időt és a létezést csak fogalmi, racionális módon ragadják meg.

A zen buddhizmus filozófiája

Han Byung-Chul (1959-)

Borító ár
3 500 Ft
Kötött ár
3 150 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Han Byung-Chul (1959-)
ISBN
9789634933496
Egyéb szerzőség
Csordás Gábor (1950-) (ford.)
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
cop. 2025
Egyéb információk
153 o.
Kiadás pontos dátuma
2025.11.03
Kiadó
Typotex
Cikkszám
3001097338

Darabszám
Teljes leírás
SZÁNDÉK NÉLKÜL MENNI MAGA AZ ÚT. Izgalmas vállalkozás a dél-koreai születésű, de évtizedek óta Németországban élő filozófus, Byung-Chul Han e korai könyve, amelyben a távol-keleti zen buddhizmust és az európai filozófiai hagyományt, két nagyon eltérő gondolkodásmódot vet össze. Műve a zent nem egzotikus vallásként vagy misztikus hagyományként mutatja be, hanem a létezés és a gondolkodás szabadságának gyakorlataként. A zen buddhizmus ugyanis nem szigorúan felépített elmélet, hanem elsősorban a létezés és a tudatosság tapasztalatára koncentráló filozófia, amely kételkedő a nyelvvel és bizalmatlan a fogalmi gondolkodással szemben. Han „egymásra olvassa” a nyugati gondolkodás olyan eszméit, mint az én, a lélek, a semmi, a valóság, a halál és az idő a zen buddhizmus belátásaival. Értelmezésében a zen nem csupán relaxáció vagy spiritualitás, hanem mély filozófiai kritika is – különösen azokkal az elképzelésekkel szemben, amelyek az identitást, az időt és a létezést csak fogalmi, racionális módon ragadják meg.