Teljes leírás
Egy vezető sikerességét sokféleképp lehet mérni, de abban minden menedzsmentirányzat egyetért, hogy az eredményességhez – mind egyéni, mind csapatszinten – szükség van egy széles körű és tudatosan alkalmazott vezetői eszköztárra. Szerzőink nagy és nemes feladatra vállalkoztak: szakmai tapasztalataik alapján a leghatékonyabb menedzsment-eszköztárat átdolgozták a köznevelésben és a szociális szférában dolgozó intézményvezetők számára. Mit jelent a helyzetfüggő vezetés? Miképp segíthet a vezető a csapatának megküzdeni a változással? Hogyan motiváljunk személyre szabottan? Mitől marad évtizedekig együtt egy pedagóguscsapat és miért hullik szét egy másik? Könyvünket ajánljuk minden óvoda- és bölcsődevezetőnek, aki szeretné intézményét és csapatát a nehézségek közepette is határozottan, tudatos vezetőként irányítani. Ajánló: „Hanna, a kislányom a vállamra hajtotta a fejét: – Apa, mit csinálsz? – Dolgozom, kicsim. És te? – kérdeztem. – Én? Én itt vagyok.” Gyerekkorunkban, és ebben a jelenlétben vagyunk talán a legképlékenyebbek, leginkább formálhatók. Ezért annyira meghatározó, hogy milyen emberi közösség veszi körül a gyerekeket. Ideges, kapkodó, bosszús, konfl iktusos felnőttek – vagy a felnőttek harmonikusabb, a konfl iktusokat éretten kezelő, szorosan együttműködő közössége. Ez pedig legtöbb esetben a vezetőkön múlik. A bölcsőde és az óvoda a gyerekeink fejlesztő, közösségszervező közege, sok gyereknek pedig, akinek nem adatik meg otthon az elfogadás és a biztatás, ezek az intézmények jelenthetik az első tapasztalatot arról, hogy nekik is van helyük, értékük és esélyük az életben. Ezért a bölcsődében és az óvodákban a gyerekeket naponta szolgáló felnőtt testületeknek mindannyian hálásak lehetünk. Ennek a hálának jeléül is készült ez a könyv. Az óvodapedagógusokhoz, a gyerekeket támogató, szolgáló közösségekhez hasonlóan a könyvet író kis szakértői csapat is elhivatott, szakmájukat és a gyerekeket egyaránt szerető emberekből áll. Ez a kis csapat hivatásának tekinti, hogy jól használható, praktikus eszköztárral támogassa a nevelésben részt vevő testületek vezetőit a jobb és tudatosabb vezetővé válásban. Abban, hogy hatékonyan működő, szakmailag erős, a mindennapokban örömüket lelő felnőtt közösségeket szervezhessenek a gyerekek köré.” Lénárt Viktor a GROW Csoport elnöke és managing partnere A kötet szerzőiről Molnár Judit Eredeti végzettsége közgazdász. Az üzleti életben eltöltött két évtized alatt marketing és kommunikációs területen dolgozott. Több szektorban szerzett szervezeti tapasztalatot, és vezetőként egyre inkább a személyes fejlesztésre irányult a figyelme. 2018 óta dolgozik a GROW Csoportnál, ahol szervezetfejlesztési tanácsadóként változási és kultúraépítési folyamatokat támogat, coach és tréner. Fókusz témái a változásmenedzsment, kommunikáció, személyes és szervezeti hatékonyság, együttműködés, motiváció, önismeret. Nikitscher Péter Eredeti végzettsége pedagógus, 5 évig dolgozott tanárként középiskolában, oktatóként a felsőoktatásban. Közel 10 évig oktatáskutatóként tevékenykedett, 2015-től a GROW csoport trénereként és tanácsadójaként támogatja egyének és szervezetek fejlődését. Tanácsadási területei többek között a projektmenedzsment, változásmenedzsment, vezetőfejlesztés, együttműködés és kommunikáció. Szabó Veronika Pályáját angol-magyar szakos tanárként kezdte, majd 4 év tanítás után a versenyszférában helyezkedett el HR szakemberként. Több multinacionális vállalatnál a munkatársak képzése, fejlesztése, a tehetségek támogatása volt a feladata, majd egy rövid időre visszatért a tanításhoz. 2018