Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
10%
Teljes leírás
„A »kisegítő-iskolá«-ban a gyengetehetségű tanulók kedélyi élete lassankint egészen átváltozik. Játékuk megélénkül úgy, hogy laikus egyénekre a teljesen normális gyermekek benyomását teszik. A velük való egyéni foglalkozás mellett a tanulásban is előrehaladnak, sőt vetélkedést is látunk köztük kifejlődni. Az a gondolat, hogy gyengetehetségűek iskolájába járnak, sohasem bántja őket.” (Éltes, 1905, 7) A könyv a magyar kisegítő iskoláztatás kialakulásának kezdeti lépéseibe vezeti az olvasót. Az enyhén értelmi fogyatékos gyermekek iskoláztatásának kialakulásával foglalkozik az első kezdeményezésektől 1920-ig. Intézményfejlődési utat mutat be, szem előtt tartva a német hatások hazai recepciójának feltárását. Vizsgálja a magyar nevelésre és oktatásra leginkább ható német előzményeket, párhuzamokat. Bemutatja azt az intézményes hátteret, melynek keretei között az enyhén értelmi fogyatékos tanulókról való szakmai gondolkodás a legmarkánsabban mutatkozott meg a 19-20. század fordulóján. A könyvet azoknak az Olvasóknak ajánljuk, akik érdeklődnek a neveléstörténet és a gyógypedagógia-történet érdekes témakörei iránt, és szívesen pillantanak be a kisegítő iskoláztatás világába.

Hamarosan rendelhető

Kovács Krisztina

A magyar kisegítő iskolák története a kezdetektől 1920-ig

Borító ár
3 990 Ft
Várható ár
3 591 Ft

Várható megjelenés: 2025.10

Termék részletes adatai
Szerző
Kovács Krisztina
ISBN
9789636462123
Nyelv
magyar
Kiadó
L'Harmattan Kiadó
Cikkszám
3001097178

Teljes leírás
„A »kisegítő-iskolá«-ban a gyengetehetségű tanulók kedélyi élete lassankint egészen átváltozik. Játékuk megélénkül úgy, hogy laikus egyénekre a teljesen normális gyermekek benyomását teszik. A velük való egyéni foglalkozás mellett a tanulásban is előrehaladnak, sőt vetélkedést is látunk köztük kifejlődni. Az a gondolat, hogy gyengetehetségűek iskolájába járnak, sohasem bántja őket.” (Éltes, 1905, 7) A könyv a magyar kisegítő iskoláztatás kialakulásának kezdeti lépéseibe vezeti az olvasót. Az enyhén értelmi fogyatékos gyermekek iskoláztatásának kialakulásával foglalkozik az első kezdeményezésektől 1920-ig. Intézményfejlődési utat mutat be, szem előtt tartva a német hatások hazai recepciójának feltárását. Vizsgálja a magyar nevelésre és oktatásra leginkább ható német előzményeket, párhuzamokat. Bemutatja azt az intézményes hátteret, melynek keretei között az enyhén értelmi fogyatékos tanulókról való szakmai gondolkodás a legmarkánsabban mutatkozott meg a 19-20. század fordulóján. A könyvet azoknak az Olvasóknak ajánljuk, akik érdeklődnek a neveléstörténet és a gyógypedagógia-történet érdekes témakörei iránt, és szívesen pillantanak be a kisegítő iskoláztatás világába.