Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
10%
Teljes leírás
Agócs Péter monográfiája Pindaros győzelmi ódáit az éneklés poétikája, a kulturális emlékezet és az ókori görög énekkultúra metszéspontjában vizsgálja. A kötet fejezetei azt mutatják be, hogyan teremtenek ezek a szövegek előadási alkalmat és hangzó teret; miként írják körül az előadás, a hang, a hírnév, a rítus és az emlékezés mozgásban lévő rendszerét; és milyen metapoétikai gesztusokkal helyezik el magukat az epinikion hagyományában. A műfaj, a szóbeliség és írásbeliség, a keretezés, a költői önreflexió, a gyász és a felejtés pindarosi problémái úgy tárulnak fel, hogy közben láthatóvá válik az ének mint társadalmi gyakorlat és mint költői szöveg kölcsönhatása. A kötet élén egy, a kutatástörténet főbb állomásait és a pindarosi költészet mai relevanciáját megvilágító bevezető tanulmány áll, a végén pedig egy „Pindarosi kislexikon” foglalja össze a legfontosabb fogalmakat irodalomtörténeti és poétikai nézőpontból. A könyv címe – Zengő ösvény, éneklő kő – pindarosi metaforákat idézve a thébai költő énekének önlétesítő és emlékezetteremtő poétikai erejét ünnepli. Agócs Péter klasszika-filológus, a University College London Görög és Latin Tanszékének oktatója, a Palladion Műhely taga. Fő kutatási területei: antik líra, görög-római esztétikák, antik írásbeliség és társadalmi emlékezet, ógörög művészet és mitológia.

Hamarosan rendelhető

Zengő ösvény, éneklő kő Metapoétika és emlékezet Pindaros kardalköltészetében

Agócs Péter

Borító ár
3 500 Ft
Várható ár
3 150 Ft

Várható megjelenés: 2025.12

Termék részletes adatai
Szerző
Agócs Péter
ISBN
9786155675959
Nyelv
magyar
Kiadó
Ráció Kiadó
Cikkszám
3001098344

Teljes leírás
Agócs Péter monográfiája Pindaros győzelmi ódáit az éneklés poétikája, a kulturális emlékezet és az ókori görög énekkultúra metszéspontjában vizsgálja. A kötet fejezetei azt mutatják be, hogyan teremtenek ezek a szövegek előadási alkalmat és hangzó teret; miként írják körül az előadás, a hang, a hírnév, a rítus és az emlékezés mozgásban lévő rendszerét; és milyen metapoétikai gesztusokkal helyezik el magukat az epinikion hagyományában. A műfaj, a szóbeliség és írásbeliség, a keretezés, a költői önreflexió, a gyász és a felejtés pindarosi problémái úgy tárulnak fel, hogy közben láthatóvá válik az ének mint társadalmi gyakorlat és mint költői szöveg kölcsönhatása. A kötet élén egy, a kutatástörténet főbb állomásait és a pindarosi költészet mai relevanciáját megvilágító bevezető tanulmány áll, a végén pedig egy „Pindarosi kislexikon” foglalja össze a legfontosabb fogalmakat irodalomtörténeti és poétikai nézőpontból. A könyv címe – Zengő ösvény, éneklő kő – pindarosi metaforákat idézve a thébai költő énekének önlétesítő és emlékezetteremtő poétikai erejét ünnepli. Agócs Péter klasszika-filológus, a University College London Görög és Latin Tanszékének oktatója, a Palladion Műhely taga. Fő kutatási területei: antik líra, görög-római esztétikák, antik írásbeliség és társadalmi emlékezet, ógörög művészet és mitológia.