Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
10%
Teljes leírás
Agócs Péter monográfiája Pindaros győzelmi ódáit az éneklés poétikája, a kulturális emlékezet és az ókori görög énekkultúra metszéspontjában vizsgálja. A kötet fejezetei azt mutatják be, hogyan teremtenek ezek a szövegek előadási alkalmat és hangzó teret; miként írják körül az előadás, a hang, a hírnév, a rítus és az emlékezés mozgásban lévő rendszerét; és milyen metapoétikai gesztusokkal helyezik el magukat az epinikion hagyományában. A műfaj, a szóbeliség és írásbeliség, a keretezés, a költői önreflexió, a gyász és a felejtés pindarosi problémái úgy tárulnak fel, hogy közben láthatóvá válik az ének mint társadalmi gyakorlat és mint költői szöveg kölcsönhatása. A kötet élén egy, a kutatástörténet főbb állomásait és a pindarosi költészet mai relevanciáját megvilágító bevezető tanulmány áll, a végén pedig egy „Pindarosi kislexikon” foglalja össze a legfontosabb fogalmakat irodalomtörténeti és poétikai nézőpontból. A könyv címe – Zengő ösvény, éneklő kő – pindarosi metaforákat idézve a thébai költő énekének önlétesítő és emlékezetteremtő poétikai erejét ünnepli. Agócs Péter klasszika-filológus, a University College London Görög és Latin Tanszékének oktatója, a Palladion Műhely taga. Fő kutatási területei: antik líra, görög-római esztétikák, antik írásbeliség és társadalmi emlékezet, ógörög művészet és mitológia.

Zengő ösvény, éneklő kő Metapoétika és emlékezet Pindaros kardalköltészetében

Agócs Péter

Borító ár
3 500 Ft
Kötött ár
3 150 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Agócs Péter
ISBN
9786155675959
Nyelv
magyar
Kiadás pontos dátuma
2025.12.05
Kiadó
Ráció Kiadó
Cikkszám
3001098344

Darabszám
Teljes leírás
Agócs Péter monográfiája Pindaros győzelmi ódáit az éneklés poétikája, a kulturális emlékezet és az ókori görög énekkultúra metszéspontjában vizsgálja. A kötet fejezetei azt mutatják be, hogyan teremtenek ezek a szövegek előadási alkalmat és hangzó teret; miként írják körül az előadás, a hang, a hírnév, a rítus és az emlékezés mozgásban lévő rendszerét; és milyen metapoétikai gesztusokkal helyezik el magukat az epinikion hagyományában. A műfaj, a szóbeliség és írásbeliség, a keretezés, a költői önreflexió, a gyász és a felejtés pindarosi problémái úgy tárulnak fel, hogy közben láthatóvá válik az ének mint társadalmi gyakorlat és mint költői szöveg kölcsönhatása. A kötet élén egy, a kutatástörténet főbb állomásait és a pindarosi költészet mai relevanciáját megvilágító bevezető tanulmány áll, a végén pedig egy „Pindarosi kislexikon” foglalja össze a legfontosabb fogalmakat irodalomtörténeti és poétikai nézőpontból. A könyv címe – Zengő ösvény, éneklő kő – pindarosi metaforákat idézve a thébai költő énekének önlétesítő és emlékezetteremtő poétikai erejét ünnepli. Agócs Péter klasszika-filológus, a University College London Görög és Latin Tanszékének oktatója, a Palladion Műhely taga. Fő kutatási területei: antik líra, görög-római esztétikák, antik írásbeliség és társadalmi emlékezet, ógörög művészet és mitológia.