Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
Teljes leírás
A fiatal operaénekesnő, Vivien Shotwell egyik első vizsgadarabja az Idomeneo-ból a Non temer, amato bene című búcsúária volt, amelyet Mozart a fiatal és gyönyörű, olasz származású angol szopránnak, Anna Storacénak (1765-1817) írt, a bemutatón pedig Mozart maga játszotta a zongoraszólót (korábban a Figaro házassága női főszerepe is neki íródott, és ő énekelte Susannát a bécsi premieren). Bár nincs rá bizonyíték, de minden valószínűség szerint szerelmesek voltak egymásba, pont akkor, amikor Mozart kapcsolata időlegesen megromlott feleségével, és Anna is egyre inkább látta, hogy mennyire boldogtalan a házassága az őt gyakran bántalmazó John Abraham Fisher hegedűművésszel. Shotwell már akkor eldöntötte, utánajár a témának, és megírja kettejük kapcsolatának történetét. A regény Londonban kezdődik: a fiatal tehetség az elismert kasztrált énekestől, Venanzio Rauzzinitől vesz énekleckéket. Megismerhetjük azt, hogy bátyja, Stephen kíséretében hogyan utazik Nápolyba, majd fellépéseit Itália-szerte, az 1770-es évek végén, ottani sikereit, és hogy miként megy Bécsbe, hogy ott II. József újonnan felállított operaszínpadán lépjen fel. Itt ismerkedik meg Mozarttal, akivel a történet szerint egymásba szeretnek. Elsősorban kapcsolatukat ábrázolja a regény, kitérve azokra a drámai hónapokra is, amikor 1785 nyarán, egy előadás közben egy időre elment a hangja Annának, és bár nagyjából felgyógyult, de soha nem tért vissza teljes szépségében. A mű 1787-ig tart: akkor jött el Anna Bécsből, és Mozart a jótékonysági búcsúkoncertre írta a már említett áriát, melyet a szakma is egy szoprán énekes és egy zongoraszóló duettjének szokott nevezni (kezdő sora magyarra fordítva: "Ne félj, drága szerelmem, a szívem örökké a tied marad"). "www.kello.hu © minden jog fenntartva"

Shotwell, Vivien

Mozart múzsája

Aktuális online ár
1 196 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Shotwell, Vivien
ISBN
9789632933160
Egyéb szerzőség
Kovács Krisztina (ford.)
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
2014
Egyéb információk
335 o.
Kiadó
Athenaeum
Cikkszám
3000232101

Darabszám
Teljes leírás
A fiatal operaénekesnő, Vivien Shotwell egyik első vizsgadarabja az Idomeneo-ból a Non temer, amato bene című búcsúária volt, amelyet Mozart a fiatal és gyönyörű, olasz származású angol szopránnak, Anna Storacénak (1765-1817) írt, a bemutatón pedig Mozart maga játszotta a zongoraszólót (korábban a Figaro házassága női főszerepe is neki íródott, és ő énekelte Susannát a bécsi premieren). Bár nincs rá bizonyíték, de minden valószínűség szerint szerelmesek voltak egymásba, pont akkor, amikor Mozart kapcsolata időlegesen megromlott feleségével, és Anna is egyre inkább látta, hogy mennyire boldogtalan a házassága az őt gyakran bántalmazó John Abraham Fisher hegedűművésszel. Shotwell már akkor eldöntötte, utánajár a témának, és megírja kettejük kapcsolatának történetét. A regény Londonban kezdődik: a fiatal tehetség az elismert kasztrált énekestől, Venanzio Rauzzinitől vesz énekleckéket. Megismerhetjük azt, hogy bátyja, Stephen kíséretében hogyan utazik Nápolyba, majd fellépéseit Itália-szerte, az 1770-es évek végén, ottani sikereit, és hogy miként megy Bécsbe, hogy ott II. József újonnan felállított operaszínpadán lépjen fel. Itt ismerkedik meg Mozarttal, akivel a történet szerint egymásba szeretnek. Elsősorban kapcsolatukat ábrázolja a regény, kitérve azokra a drámai hónapokra is, amikor 1785 nyarán, egy előadás közben egy időre elment a hangja Annának, és bár nagyjából felgyógyult, de soha nem tért vissza teljes szépségében. A mű 1787-ig tart: akkor jött el Anna Bécsből, és Mozart a jótékonysági búcsúkoncertre írta a már említett áriát, melyet a szakma is egy szoprán énekes és egy zongoraszóló duettjének szokott nevezni (kezdő sora magyarra fordítva: "Ne félj, drága szerelmem, a szívem örökké a tied marad"). "www.kello.hu © minden jog fenntartva"