Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
10%
Teljes leírás
A József Attila-díjas, Babérkoszorú-díjas és Prima Primissima díjas költő legújabb verseskönyvében a múlt felsejlő élményeit, a gyerekkor és a felnőtt évek élményanyagát próbálta meg szikár és dísztelen verseken keresztül nyakon csípni. Alanyi lírát művel Turczi István, aki mégis képes a partikuláris dalolást egyetemes méretűvé dagasztani. Megkapó képei és gondolatalakzatai a révbe ért, megérett, mégis keresni, kutatni vágyó költő eszmevilágáról tanúskodnak. Az emlékek és ezen keresztül az élet rögzíthetetlenségének antropológiai és művészi siráma tör fel a Mikor már annyira című szövegéből, melyben a mediális paradigmaváltás, a digitális fordulat okozta gyorsulás miatti gyanú és szorongás ölt testet: „A végén csak néhány történet marad. / Látszólag azokhoz sincs már rég közöd. / Kezdenéd mesélni, az is megszakad, / belelátsz, mint dióba, ha feltöröd. / (…) önmagadról szépen elfeledkezel, / és belőled nyílik száz digitális vadvirág”. (89. o.). A három ciklusból álló gyűjtemény első részében leshetünk be a megtört dió héjja alá, s a fragmentált, széthullott dióbéldarabok lassan kiadják a nagyobb egészet, a soha meg nem ismerhető életet.

Turczi István (1957-)

Korpusz

Borító ár
3 999 Ft
Kötött ár
3 599 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Turczi István (1957-)
ISBN
9789636851309
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
2025
Egyéb információk
111, [8] o.
Kiadás pontos dátuma
2025.10.09
Kiadó
Scolar
Cikkszám
3001096646

Darabszám
Teljes leírás
A József Attila-díjas, Babérkoszorú-díjas és Prima Primissima díjas költő legújabb verseskönyvében a múlt felsejlő élményeit, a gyerekkor és a felnőtt évek élményanyagát próbálta meg szikár és dísztelen verseken keresztül nyakon csípni. Alanyi lírát művel Turczi István, aki mégis képes a partikuláris dalolást egyetemes méretűvé dagasztani. Megkapó képei és gondolatalakzatai a révbe ért, megérett, mégis keresni, kutatni vágyó költő eszmevilágáról tanúskodnak. Az emlékek és ezen keresztül az élet rögzíthetetlenségének antropológiai és művészi siráma tör fel a Mikor már annyira című szövegéből, melyben a mediális paradigmaváltás, a digitális fordulat okozta gyorsulás miatti gyanú és szorongás ölt testet: „A végén csak néhány történet marad. / Látszólag azokhoz sincs már rég közöd. / Kezdenéd mesélni, az is megszakad, / belelátsz, mint dióba, ha feltöröd. / (…) önmagadról szépen elfeledkezel, / és belőled nyílik száz digitális vadvirág”. (89. o.). A három ciklusból álló gyűjtemény első részében leshetünk be a megtört dió héjja alá, s a fragmentált, széthullott dióbéldarabok lassan kiadják a nagyobb egészet, a soha meg nem ismerhető életet.