Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
23%
Teljes leírás
A tavaly (2018) elhunyt neves német filozófus, Albrecht Wellmer zene és nyelv viszonyáról írott kései nagyesszéje a zenefilozófiai gondolkodás széles körű problematikáját átfogó könyv. A Theodor W. Adorno-díjas professzor szemléletmódját művében egyfajta multiperspektivikusság jellemzi: egyszerre érvényesíti a nyelvfilozófia, a hermeneutika, a de-konstrukció és a kritikai filozófia szempontrendszerét, ugyanakkor mindezek kritikáját is törekszik megfogalmazni. Könyvében előbb a zene és nyelv kapcsolatára vonatkozó tradicionális kérdéseket tekinti át, majd az esztétikai tapasztalat különböző formáit elemzi, illetve megvizsgálja, miként függ össze a művek reflektált tapasztalata nyelvi interpretációjukkal. Mindenekelőtt felteszi az egyszerű kérdést: „van-e a zenének nyelve? Nyelvszerű-e a zene? (...) Ha képesek lennénk is e kérdésnek világos értelmet adni, vajon volna-e rá általános válasz? 20. századi fejlődésével (...) összefüggésben felhozták, hogy a zenében véget ért a nyelvszerűség kora, s e tényállást hol felszabadulásként, hol veszteségként értelmezték.”

Ez a termék jelenleg nem elérhető

Wellmer, Albrecht (1933-2018)

Esszé a zenéről és a nyelvről

Borító ár
4 990 Ft
Aktuális online ár
3 842 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Wellmer, Albrecht (1933-2018)
ISBN
9786158053396
Egyéb szerzőség
Csobó Péter György (ford.)
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
2019
Méret
400 o.
Kiadó
Rózsavölgyi
Cikkszám
3001040775

Darabszám
Teljes leírás
A tavaly (2018) elhunyt neves német filozófus, Albrecht Wellmer zene és nyelv viszonyáról írott kései nagyesszéje a zenefilozófiai gondolkodás széles körű problematikáját átfogó könyv. A Theodor W. Adorno-díjas professzor szemléletmódját művében egyfajta multiperspektivikusság jellemzi: egyszerre érvényesíti a nyelvfilozófia, a hermeneutika, a de-konstrukció és a kritikai filozófia szempontrendszerét, ugyanakkor mindezek kritikáját is törekszik megfogalmazni. Könyvében előbb a zene és nyelv kapcsolatára vonatkozó tradicionális kérdéseket tekinti át, majd az esztétikai tapasztalat különböző formáit elemzi, illetve megvizsgálja, miként függ össze a művek reflektált tapasztalata nyelvi interpretációjukkal. Mindenekelőtt felteszi az egyszerű kérdést: „van-e a zenének nyelve? Nyelvszerű-e a zene? (...) Ha képesek lennénk is e kérdésnek világos értelmet adni, vajon volna-e rá általános válasz? 20. századi fejlődésével (...) összefüggésben felhozták, hogy a zenében véget ért a nyelvszerűség kora, s e tényállást hol felszabadulásként, hol veszteségként értelmezték.”