Teljes leírás
Mint az a könyv borítóján is olvasható: "látnokoknak, a játékszabályokat újraíróknak és az üzleti kihívásokat keresőknek" ajánlják jelen kötetet a szerzők. Az üzleti modell innovációs rendszer lényege, hogy értéket teremtenek a vállalkozások, az ügyfelek és a társadalom számára. A szerzők - támaszkodva a Business Model Innovation Hub 470 tagjának esettanulmányaira, példáira és kritikai észrevételére - elsőként bemutatják az üzleti modellek leírására, vizualizációjára, értékelésére és megváltoztatására szolgáló közös nyelvet, az ún. üzleti modell vásznat, valamint annak kilenc építőelemét: az ügyfélcsoportokat, az értékajánlatot, a csatornákat, az ügyfélkapcsolatokat, a bevételeket, a kiemelt erőforrásokat, a kiemelt tevékenységeket, a kiemelt partnereket és a költségszerkezetet. A második rész az üzleti modell mintákkal foglalkozik: az osztott üzleti modellel, a hosszú farok modellel, a sokszereplős platformokkal, a freemium üzleti modellel és a nyílt üzleti modellekkel. A következő rész a tervezés szempontjából legfontosabb dolgokat ismereti: az ügyfélismeret fontosságát, az ötletteremtést, a vizuális gondolkodás szerepét és a különböző forgatókönyveket. A talán legfontosabb fejezet a stratégiával foglalkozik, kitérve az üzleti modell környezetére, a modellek értékelésére, az üzleti modell és a kék óceán stratégiára, s bemutatják néhány piacvezető cég konkrét üzleti modellének kezelését is. A kötetben szó esik még az innovatív üzleti modell általános folyamatairól, majd Itthonról fejezetcím alatt a magyar kiadó néhány sikeres hazai üzleti modellt (Herendi Porcelán, Hauser, LogDrill) is bemutat az olvasóknak. A rendkívül látványos és didaktikailag hatásos kiadvány általános gyűjtőkörű könyvtárak számára ajánlott. "www.kello.hu © minden jog fenntartva"