Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
10%
Teljes leírás
A jelen kötet az emberiség képekhez fűződő viszonyát mutatja be részletekbe menően: művészet- és művelődéstörténeti tabló keretein belül ismerhetjük meg, hogy miért alakulhatott ki a háromdimenziós tárgyak síkban való ábrázolásának művészete, miért volt egyáltalán szükség arra, hogy a térben látott tárgyakat vagy eseményeket képeken rögzítsék, s hogy ennek milyen szabályai, mesterfogásai és trükkjei vannak. Kertész Viktort a tér ábrázolhatóvá tétele érdekli, az a művészeti és mérnöki eljárás, amelynek keretein belül a térben lévő tárgyak, amelyeket körüljárhatunk, megfoghatunk stb. egy sík lapon ábrázolhatóvá válnak, ami számos gyakorlati következményt vont maga után. Az izgalmas, ismeretterjesztő célzattal megírt könyv első fejezete vázlatosan áttekinti az egyes korszakok perspektíva-eszményét, hogy szükségét látták-e annak, hogy az ábrázolt kép e szabályrendszernek legyen alárendelve, egyáltalán tisztában voltak-e a fogalommal és módszertannal. A második fejezet mélyebben belemegy a perspektivikus ábrázolás kérdéseibe, miközben konkrét példákon keresztül teszi még érzékletesebbé az eljárásmód fontosságát, lehetőségeit és izgalmas, az optikai illúzió felé nyitó trükkjeit. Ehhez a látás pszichikai hátterének felvázolását sem lehet megkerülni, amit a szerző sem mulaszt el. Ábrázolhatatlan tárgyak, amorf testek, az illúziót megteremtő fogások kaptak helyet ebben a fejezetben.

Síkba zárt tér

Kertész Viktor (1942-)

Borító ár
7 900 Ft
Kötött ár
7 110 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Kertész Viktor (1942-)
ISBN
9786156439574
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
2025
Egyéb információk
412 o.
Kiadás pontos dátuma
2025.12.04
Kiadó
Ad Librum
Cikkszám
3001097852

Darabszám
Teljes leírás
A jelen kötet az emberiség képekhez fűződő viszonyát mutatja be részletekbe menően: művészet- és művelődéstörténeti tabló keretein belül ismerhetjük meg, hogy miért alakulhatott ki a háromdimenziós tárgyak síkban való ábrázolásának művészete, miért volt egyáltalán szükség arra, hogy a térben látott tárgyakat vagy eseményeket képeken rögzítsék, s hogy ennek milyen szabályai, mesterfogásai és trükkjei vannak. Kertész Viktort a tér ábrázolhatóvá tétele érdekli, az a művészeti és mérnöki eljárás, amelynek keretein belül a térben lévő tárgyak, amelyeket körüljárhatunk, megfoghatunk stb. egy sík lapon ábrázolhatóvá válnak, ami számos gyakorlati következményt vont maga után. Az izgalmas, ismeretterjesztő célzattal megírt könyv első fejezete vázlatosan áttekinti az egyes korszakok perspektíva-eszményét, hogy szükségét látták-e annak, hogy az ábrázolt kép e szabályrendszernek legyen alárendelve, egyáltalán tisztában voltak-e a fogalommal és módszertannal. A második fejezet mélyebben belemegy a perspektivikus ábrázolás kérdéseibe, miközben konkrét példákon keresztül teszi még érzékletesebbé az eljárásmód fontosságát, lehetőségeit és izgalmas, az optikai illúzió felé nyitó trükkjeit. Ehhez a látás pszichikai hátterének felvázolását sem lehet megkerülni, amit a szerző sem mulaszt el. Ábrázolhatatlan tárgyak, amorf testek, az illúziót megteremtő fogások kaptak helyet ebben a fejezetben.