Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
25%
Teljes leírás
Lehet a gyermeket gondolkodásra, érvelésre és problémamegoldásra tanítani... A szerző célja, hogy áttekintse azokat az elterjedt megközelítési módokat és módszereket, amelyek segítségével a gyermeket otthon és az iskolában megtanítjuk önállóan gondolkodni a szerző felvázolja a modern kor információs igénye és az oktatási gyakorlat között feszülő ellentétet. Miközben korunk egyre sürgetőbben igényli a kreatív, önállóan gondolkodó embereket, az iskolai oktatásra még mindig a meglévő ismeretek átadása, a tanítás a jellemző, ahol a pedagógiai követelmény. Miközben szinte úton útfélen intelligencia-teszteket töltetnek ki a gyermekekkel, úgyszólván figyelmen kívül marad az a kérdés, hogy mi maga az intelligencia. Holott sok kutatási eredmény feltárta már a gondolkodás mibenlétét és összetevőit, lehetővé téve ezzel a Erről, ezekről az eredményekről szól a Mi a gondolkodás? című fejezet, majd a különböző gondolkodási módokról, a Kreatív gondolkodás, a Kritikus gondolkodás, a Problémamegoldás mibenlétéről olvashatunk a következő fejezetekben. Az ismeretek elraktározása, rendszerezése és felhasználása az az eszköztár, melynek elsajátítása szükséges előfeltétele a gondolkodásnak, az információ feldolgozásának. Ezt tárgyalja a Gyarapodó eszköztár című rész, majd a kritikus, önálló gondolkodást serkentő Gyermekfilozófia mibenlétét és jelentőségét tárgyalja a szerző, abból kiindulva, hogy gyermekek született társalgók tulajdonságukat kiélhetik, megerősödik érvelő, bizonyítékot, okot kereső, magyarázó, rendszerező, értelmező képességük. A két utolsó fejezet a gondolkodás tanításának gyakorlatáról szól, amelynek lényege nem a különleges tantervben rejlik, meghatározó abban, hogy felismerjük a gyermekben rejlő lehetőségeket nyelv és matematika; Tanítsunk gondolkodni - minden tanórán). A szerző nem új módszereket ajánl kötetében, hanem a meglévő ismereteket összegzi. A pedagógusok és a szülők figyelmét felhívja, hogy az új évezred kreatív, önállóan gondolkodó embereket igényel, és megadja a lehetőséget a felnövekvő generációk felkészítésére. - Minden pedagógus és szülő fontos olvasmánya, de középiskolák hallgatóinak is ajánlható.
Fisher, Robert

Hogyan tanítsuk gyermekeinket gondolkodni?

Raktári szám: MK-4400201
Borító ár
2 190 Ft
Aktuális online ár
1 643 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Fisher, Robert
ISBN
9789631625301
Egyéb szerzőség
Nagy Ildikó (ford.)
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
cop. 2008
Méret
24 cm
Kiadó
Műszaki Kvk.
Cikkszám
3000017301

Darabszám
Teljes leírás
Lehet a gyermeket gondolkodásra, érvelésre és problémamegoldásra tanítani... A szerző célja, hogy áttekintse azokat az elterjedt megközelítési módokat és módszereket, amelyek segítségével a gyermeket otthon és az iskolában megtanítjuk önállóan gondolkodni a szerző felvázolja a modern kor információs igénye és az oktatási gyakorlat között feszülő ellentétet. Miközben korunk egyre sürgetőbben igényli a kreatív, önállóan gondolkodó embereket, az iskolai oktatásra még mindig a meglévő ismeretek átadása, a tanítás a jellemző, ahol a pedagógiai követelmény. Miközben szinte úton útfélen intelligencia-teszteket töltetnek ki a gyermekekkel, úgyszólván figyelmen kívül marad az a kérdés, hogy mi maga az intelligencia. Holott sok kutatási eredmény feltárta már a gondolkodás mibenlétét és összetevőit, lehetővé téve ezzel a Erről, ezekről az eredményekről szól a Mi a gondolkodás? című fejezet, majd a különböző gondolkodási módokról, a Kreatív gondolkodás, a Kritikus gondolkodás, a Problémamegoldás mibenlétéről olvashatunk a következő fejezetekben. Az ismeretek elraktározása, rendszerezése és felhasználása az az eszköztár, melynek elsajátítása szükséges előfeltétele a gondolkodásnak, az információ feldolgozásának. Ezt tárgyalja a Gyarapodó eszköztár című rész, majd a kritikus, önálló gondolkodást serkentő Gyermekfilozófia mibenlétét és jelentőségét tárgyalja a szerző, abból kiindulva, hogy gyermekek született társalgók tulajdonságukat kiélhetik, megerősödik érvelő, bizonyítékot, okot kereső, magyarázó, rendszerező, értelmező képességük. A két utolsó fejezet a gondolkodás tanításának gyakorlatáról szól, amelynek lényege nem a különleges tantervben rejlik, meghatározó abban, hogy felismerjük a gyermekben rejlő lehetőségeket nyelv és matematika; Tanítsunk gondolkodni - minden tanórán). A szerző nem új módszereket ajánl kötetében, hanem a meglévő ismereteket összegzi. A pedagógusok és a szülők figyelmét felhívja, hogy az új évezred kreatív, önállóan gondolkodó embereket igényel, és megadja a lehetőséget a felnövekvő generációk felkészítésére. - Minden pedagógus és szülő fontos olvasmánya, de középiskolák hallgatóinak is ajánlható.