Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
10%
Teljes leírás
Bognár Péter trilógiává bővítette bűnügyi regényeit. A Hajózni kell, élni nem kell (202204159) és a Minél kevesebb karácsonyt (202323107) után a magyar végek falusi miliője, a visszatérő, nem evilági figurák, valamint a falusiak közé furcsaságai ellenére is lassan beilleszkedő író története a végéhez közeledik. A regény részben szakít Oktáv, a település túlbuzgó polgárőrének középpontba állításával, de azért nem teljesen. A történet továbbra is e szűkre szabott keretek között mozog, s bár a korábbi kötetekben is kiemelt szereppel bírt a próza önreflexív horizontja, a második rész végén vérbeli posztmodern gesztussal kapcsolta össze Bognár az olvasott történetet a falu írójának éppen aktuálisan futó elbeszélésével, a harmadik részben a megírt történetek kilépnek a fikció korlátai közül, és valódi téttel bíró sztoriként kezdik alakítani a szereplők és az olvasók életét. A regény másik főszereplője tehát a korábban csak mellékszerepben feltűnő író, aki rádöbben, hogy történetei nem maradnak a borítók között, kiváltképp, ha azok bátran merítenek a megélt valóságából. Megtörténhet ugyanis, hogy a megregényesített figurák, akik természetesen nem hallottak sose Flaubert elhíresült (bár talán e formában soha el nem hangzott) mondatáról, miszerint ő volna Bovaryné, vagyis az író képes fiktív szereplőit is valós személyként felléptetni, illetve ezzel párhuzamosan magát is beleírni, úgy olvassák az író, vagyis Besszeler regényét, hogy az konkrétan róluk szól.

Bognár Péter (1982-)

Elmész, visszajössz, sose halsz meg

Borító ár
5 499 Ft
Kötött ár
4 949 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Bognár Péter (1982-)
ISBN
9789631445541
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
2025
Méret
288, [4] o.
Kiadás pontos dátuma
2025.05.23
Kiadó
Magvető
Cikkszám
3001092778

Darabszám
Teljes leírás
Bognár Péter trilógiává bővítette bűnügyi regényeit. A Hajózni kell, élni nem kell (202204159) és a Minél kevesebb karácsonyt (202323107) után a magyar végek falusi miliője, a visszatérő, nem evilági figurák, valamint a falusiak közé furcsaságai ellenére is lassan beilleszkedő író története a végéhez közeledik. A regény részben szakít Oktáv, a település túlbuzgó polgárőrének középpontba állításával, de azért nem teljesen. A történet továbbra is e szűkre szabott keretek között mozog, s bár a korábbi kötetekben is kiemelt szereppel bírt a próza önreflexív horizontja, a második rész végén vérbeli posztmodern gesztussal kapcsolta össze Bognár az olvasott történetet a falu írójának éppen aktuálisan futó elbeszélésével, a harmadik részben a megírt történetek kilépnek a fikció korlátai közül, és valódi téttel bíró sztoriként kezdik alakítani a szereplők és az olvasók életét. A regény másik főszereplője tehát a korábban csak mellékszerepben feltűnő író, aki rádöbben, hogy történetei nem maradnak a borítók között, kiváltképp, ha azok bátran merítenek a megélt valóságából. Megtörténhet ugyanis, hogy a megregényesített figurák, akik természetesen nem hallottak sose Flaubert elhíresült (bár talán e formában soha el nem hangzott) mondatáról, miszerint ő volna Bovaryné, vagyis az író képes fiktív szereplőit is valós személyként felléptetni, illetve ezzel párhuzamosan magát is beleírni, úgy olvassák az író, vagyis Besszeler regényét, hogy az konkrétan róluk szól.