Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
Teljes leírás
Akár nemzedékregénynek is nevezhetnénk Berki Judit írását, olyan hitelességgel köszön vissza soraiból korunk egyik archetípusa annak minden jellemzőjével. A tíz, egymással lazán összefüggő, s a végén egyetlen nagyívű sztorivá, egy év krónikájává összeálló elbeszélésfüzér főhőse és mesélője ugyanis akármelyik pesti belvárosi kávézóban, moziban vagy romkocsmában feltűnhetne - és fel is tűnik, ezernyi névvel és alakban, mégis jól körülhatárolhatóan. A narrátor tehát tipikus fővárosi alak: művelt harmincon túli (ismét) szingli, PhD-vizsgára készülő nyelvtanárnő, akinek sokadszor megy tönkre a kapcsolata, sokadszor érzi, hogy megtorpant vele a késő kamaszkorban az idő, s akit hasonszőrű barátnők, barátok karéja vesz körül: Dóra, a populárezoterikába mélyedő gyerekkori pajtás, a fanyar cinizmussal megvert újságíró, Bóna, vagy a gyenge idegzetű művészlélek, Lepke. Az első sztoriban épp egy bizonyos Tardos hagyja faképnél, visszataszítva őt a társ- és önkeresés urbánus-értelmiségi poklába, hogy aztán a folytatásban - kilenc tételben - próbáljon meg megküzdeni a ráköszönő magánnyal. A könnyeden pergő, szellemes, mégis tartalmas epizódok kísértetiesen ismerősek lehetnek a hasonló közegben (valaha vagy még most is) élők számára, a többi olvasó pedig életszerű képet kaphat egy tipikus pesti társadalmi réteg hétköznapjairól.
Berki Judit

Ülök a matracon

Aktuális online ár
1 300 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Berki Judit
ISBN
9789632444680
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
2013
Méret
21 cm
Kiadó
Scolar
Cikkszám
3000225778

Darabszám
Teljes leírás
Akár nemzedékregénynek is nevezhetnénk Berki Judit írását, olyan hitelességgel köszön vissza soraiból korunk egyik archetípusa annak minden jellemzőjével. A tíz, egymással lazán összefüggő, s a végén egyetlen nagyívű sztorivá, egy év krónikájává összeálló elbeszélésfüzér főhőse és mesélője ugyanis akármelyik pesti belvárosi kávézóban, moziban vagy romkocsmában feltűnhetne - és fel is tűnik, ezernyi névvel és alakban, mégis jól körülhatárolhatóan. A narrátor tehát tipikus fővárosi alak: művelt harmincon túli (ismét) szingli, PhD-vizsgára készülő nyelvtanárnő, akinek sokadszor megy tönkre a kapcsolata, sokadszor érzi, hogy megtorpant vele a késő kamaszkorban az idő, s akit hasonszőrű barátnők, barátok karéja vesz körül: Dóra, a populárezoterikába mélyedő gyerekkori pajtás, a fanyar cinizmussal megvert újságíró, Bóna, vagy a gyenge idegzetű művészlélek, Lepke. Az első sztoriban épp egy bizonyos Tardos hagyja faképnél, visszataszítva őt a társ- és önkeresés urbánus-értelmiségi poklába, hogy aztán a folytatásban - kilenc tételben - próbáljon meg megküzdeni a ráköszönő magánnyal. A könnyeden pergő, szellemes, mégis tartalmas epizódok kísértetiesen ismerősek lehetnek a hasonló közegben (valaha vagy még most is) élők számára, a többi olvasó pedig életszerű képet kaphat egy tipikus pesti társadalmi réteg hétköznapjairól.