Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
25%
Teljes leírás
Bábosik Zoltán neveléstörténész most megjelenő kötetében az 1867 - tehát a Kiegyezés - utáni magyar pedagógiatörténet legjelentősebb elméleti munkát végző kutatóit mutatja be 1945-ig bezárólag. Az összeállításban tizenhat tudós szerepel, többek között olyanok munkásságát bemutatva, mint Kármán Mór, Weszely Ödön, Neumann Ede, Prohászka Lajos, Karácsony Sándor, vagy Mihály Ottó. Írásai mégsem csupán áttekintő jellegű életrajzok: Bábosik Zoltán folyamatában rekonstruálja a tudományág hazai alakulását, vizsgálja az etika és pedagógia egymásra gyakorolt hatásait, felidézi, hogy a nevelés fogalma hogyan körvonalazódott, alakult az évtizedek során, s külön kiemelve foglalkozik a magyar neveléstörténeten belül a zsidó nevelés - eddig sokszor kihagyott, hanyagolt - irányzatával. A felhasznált irodalom jegyzékével kiegészített tanulmány főleg a neveléstudomány és kapcsolódó területeinek művelői körében tarthat számot érdeklődésre. "www.kello.hu © minden jog fenntartva"
Bábosik Zoltán (1968-)

Nevelésfilozófiai gondolkodók Magyarországon a Kiegyezéstől napjainkig

Raktári szám: 9786155346026
Borító ár
3 150 Ft
Aktuális online ár
2 363 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Bábosik Zoltán (1968-)
ISBN
9786155346026
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
[2013]
Méret
138 o.
Kiadó
Gabbiano Print
Cikkszám
3000247100

Darabszám
Teljes leírás
Bábosik Zoltán neveléstörténész most megjelenő kötetében az 1867 - tehát a Kiegyezés - utáni magyar pedagógiatörténet legjelentősebb elméleti munkát végző kutatóit mutatja be 1945-ig bezárólag. Az összeállításban tizenhat tudós szerepel, többek között olyanok munkásságát bemutatva, mint Kármán Mór, Weszely Ödön, Neumann Ede, Prohászka Lajos, Karácsony Sándor, vagy Mihály Ottó. Írásai mégsem csupán áttekintő jellegű életrajzok: Bábosik Zoltán folyamatában rekonstruálja a tudományág hazai alakulását, vizsgálja az etika és pedagógia egymásra gyakorolt hatásait, felidézi, hogy a nevelés fogalma hogyan körvonalazódott, alakult az évtizedek során, s külön kiemelve foglalkozik a magyar neveléstörténeten belül a zsidó nevelés - eddig sokszor kihagyott, hanyagolt - irányzatával. A felhasznált irodalom jegyzékével kiegészített tanulmány főleg a neveléstudomány és kapcsolódó területeinek művelői körében tarthat számot érdeklődésre. "www.kello.hu © minden jog fenntartva"