Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
25%
Teljes leírás
Kádár Annamária, a Babeş-Bolyai Tudományegyetem pszichológiatanára folytatja az érzelmi intelligencia gyermekkori fejlesztését célzó munkáját (ld.: Mesepszichológia, 201213020). A Mesepszichológia első részében a mese szerepére, az életkori sajátosságoknak megfelelő meseválasztásra és annak fejlesztő hatására fektette a hangsúlyt, e második kötetben a szülő-gyermek kapcsolat útvesztőit, azokat a "kényes" nevelési helyzeteket veszi górcső alá, amelyekben csak a hiteles szülői jelenlét hozhat valódi megoldást. A szerző felfogásában ugyanis a mese nemcsak népmesét és műmesét jelent, hanem a saját "életmesénket" is: azt a történetet, amelyet önmagunkról, gyökereinkről, hitvallásunkról, álmainkról és céljainkról, félelmeinkről és fájdalmainkról, kudarcainkról és győzelmeinkről mondunk el önmagunknak és néha gyermekünknek is. De ne gondoljuk, hogy ez az aktus a szokásos esti mese alkalmaira korlátozódik, sőt, magunkról mesélünk folyamatosan, sokszor szavak nélkül is - a jelenlétünkkel, viselkedésünkkel, önmagunkhoz, az emberekhez és a világhoz való hozzáállásunkkal. S ezt tesszük nemcsak szülőként, hanem pedagógusként is a nevelés során. Mert a gyermek bámulatos pontossággal mutat rá arra, amin változtatnunk kell - a vele kapcsolatos nehézségek jelzések, melyek felhívják figyelmünket, s ha engedjük, átírják a történetünket. Ebben a folyamatban bizony könnyen válhatunk tanulóvá. Kádár Annamária túlnyomórészt azokról a nevelési kérdésekről ír, amelyekkel kapcsolatban a legtöbbször kértek tőle tanácsot az elmúlt években, emellett kimutatja azt is, miként jelennek meg ezek a helyzetek a mesékben. Korcsoportokra és témakörökre lebontva ajánl olyan, színvonalas, magyar és külföldi meséket, amelyeknek jó hasznát vehetjük a problémák megoldásában. Jegyzetekkel lezárt kötetében tíz újabb, általa írt érzelmi intelligencia fejlesztő mesét (Lilla és Tündérbogyó történetei) is közöl a 4-9 éves korosztály számára. "www.kello.hu © minden jog fenntartva"
Kádár Annamária (1975-)

Mesepszichológia 2.

Borító ár
4 280 Ft
Aktuális online ár
3 210 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Kádár Annamária (1975-)
ISBN
9786155281174
Egyéb szerzőség
Moldován Mária (ill.)
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
cop. 2014
Méret
21 cm
Kiadó
Kulcslyuk K.
Cikkszám
3000236539
Alcím
útravaló kényes nevelési helyzetekhez

Darabszám
Teljes leírás
Kádár Annamária, a Babeş-Bolyai Tudományegyetem pszichológiatanára folytatja az érzelmi intelligencia gyermekkori fejlesztését célzó munkáját (ld.: Mesepszichológia, 201213020). A Mesepszichológia első részében a mese szerepére, az életkori sajátosságoknak megfelelő meseválasztásra és annak fejlesztő hatására fektette a hangsúlyt, e második kötetben a szülő-gyermek kapcsolat útvesztőit, azokat a "kényes" nevelési helyzeteket veszi górcső alá, amelyekben csak a hiteles szülői jelenlét hozhat valódi megoldást. A szerző felfogásában ugyanis a mese nemcsak népmesét és műmesét jelent, hanem a saját "életmesénket" is: azt a történetet, amelyet önmagunkról, gyökereinkről, hitvallásunkról, álmainkról és céljainkról, félelmeinkről és fájdalmainkról, kudarcainkról és győzelmeinkről mondunk el önmagunknak és néha gyermekünknek is. De ne gondoljuk, hogy ez az aktus a szokásos esti mese alkalmaira korlátozódik, sőt, magunkról mesélünk folyamatosan, sokszor szavak nélkül is - a jelenlétünkkel, viselkedésünkkel, önmagunkhoz, az emberekhez és a világhoz való hozzáállásunkkal. S ezt tesszük nemcsak szülőként, hanem pedagógusként is a nevelés során. Mert a gyermek bámulatos pontossággal mutat rá arra, amin változtatnunk kell - a vele kapcsolatos nehézségek jelzések, melyek felhívják figyelmünket, s ha engedjük, átírják a történetünket. Ebben a folyamatban bizony könnyen válhatunk tanulóvá. Kádár Annamária túlnyomórészt azokról a nevelési kérdésekről ír, amelyekkel kapcsolatban a legtöbbször kértek tőle tanácsot az elmúlt években, emellett kimutatja azt is, miként jelennek meg ezek a helyzetek a mesékben. Korcsoportokra és témakörökre lebontva ajánl olyan, színvonalas, magyar és külföldi meséket, amelyeknek jó hasznát vehetjük a problémák megoldásában. Jegyzetekkel lezárt kötetében tíz újabb, általa írt érzelmi intelligencia fejlesztő mesét (Lilla és Tündérbogyó történetei) is közöl a 4-9 éves korosztály számára. "www.kello.hu © minden jog fenntartva"