Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
20%
Teljes leírás
A L'Harmattan Kiadó modern és kortárs művészetről írott szakirodalomról, művészetelméleti kutatásokról számot adó sorozatának (Láthatatlan múzeum) legújabb kötetében - doktori értekezésének könyvvé szerkesztett változatában - egy fenomenológiai filmelemzés elméletét vázolja fel Gyenge Zsolt, a MOME oktatója. Az alcímben található határozatlan névelő szerepe az, hogy jelezze: nem általános érvényre igényt tartó elméletről, hanem egy olyan megközelítésről van szó, amely meglátása szerint alkalmas lehet a filmek vizualitáson, ill. perceptuális tapasztalaton alapuló elemzésére. A kötet első felében kaptak helyet az elméleti keretet felvázoló írások: válaszol arra a kérdésre, miért kell a filmnek a fenomenológia, összefoglalja, hogy a fenomenológia nagyjai (Husserl, Heidegger, Merleau-Ponty, Casebier és mások) hogyan viszonyultak a filmhez, ill. felvázolja a film befogatásának fenomenológiai megközelítésével kapcsolatos legfontosabb elméleti kereteket. A könyv másik felében három, konkrét mozgókép-elemzéssel foglalkozó fejezet olvasható: Abbas Kairostami és Roy Andersson filmjeiről, valamint a videóművészet filmbeli szerepéről. A szöveget fekete-fehér illusztrációk kísérik. A kötet összegzéssel és bibliográfiával zárul. "www.kello.hu © minden jog fenntartva"
Gyenge Zsolt (1977-)

Kép, mozgókép, megértés

Borító ár
2 490 Ft
Aktuális online ár
1 992 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Gyenge Zsolt (1977-)
ISBN
9789634143253
Egyéb szerzőség
Házas Nikoletta (szerk.);Nagy Edina (szerk.);Seregi Tamás (1974-) (szerk.)
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
cop. 2017
Méret
202 o.
Kiadó
L'Harmattan
Cikkszám
3001033194
Alcím
egy fenomenológiai filmelemzés elmélete
Sorozatcím
Láthatatlan múzeum ; 1787-9760

Darabszám
Teljes leírás
A L'Harmattan Kiadó modern és kortárs művészetről írott szakirodalomról, művészetelméleti kutatásokról számot adó sorozatának (Láthatatlan múzeum) legújabb kötetében - doktori értekezésének könyvvé szerkesztett változatában - egy fenomenológiai filmelemzés elméletét vázolja fel Gyenge Zsolt, a MOME oktatója. Az alcímben található határozatlan névelő szerepe az, hogy jelezze: nem általános érvényre igényt tartó elméletről, hanem egy olyan megközelítésről van szó, amely meglátása szerint alkalmas lehet a filmek vizualitáson, ill. perceptuális tapasztalaton alapuló elemzésére. A kötet első felében kaptak helyet az elméleti keretet felvázoló írások: válaszol arra a kérdésre, miért kell a filmnek a fenomenológia, összefoglalja, hogy a fenomenológia nagyjai (Husserl, Heidegger, Merleau-Ponty, Casebier és mások) hogyan viszonyultak a filmhez, ill. felvázolja a film befogatásának fenomenológiai megközelítésével kapcsolatos legfontosabb elméleti kereteket. A könyv másik felében három, konkrét mozgókép-elemzéssel foglalkozó fejezet olvasható: Abbas Kairostami és Roy Andersson filmjeiről, valamint a videóművészet filmbeli szerepéről. A szöveget fekete-fehér illusztrációk kísérik. A kötet összegzéssel és bibliográfiával zárul. "www.kello.hu © minden jog fenntartva"