Teljes leírás
A Térformák – társadalomformák című szakkönyv-sorozat első kötete (A tanulás helyei: iskolaépítészet, 201721039) is az iskolaépítészettel foglalkozott. Míg az általánosságban vizsgálta a témát, valamint világított rá napjaik megújult szellemű iskolaépítési irányzatára, addig a most megjelenő kötet kifejezetten az iskolaépítészet magyarországi múltjával és jelenével foglalkozik. Dúll Andrea, Somogyi Krisztina és Tamáska Máté szerkesztésében, három nagy tematikus részbe (Örökség; Térreprezentációk; Megújulás) osztva összesen tizenkét tanulmányról van szó, kiegészítve egy felvezető írással és egy nevelésfilozófiai kitekintéssel. Olyan témákról olvashatunk, mint az oktatás-nevelési intézmények és városépítés kapcsolata Vácon a 18. században, a Barczy-féle iskolaépítési program a század elején, a Klebelsberg-féle népiiskola-építési program a húszas években, a nevelési központok koncepciója Jeney Lajos munkássága alapján, térpoétika és pedagogikum Szabó Magda Abibél című regényében, a tanulás és s szabadidő terei a Sacré Coeur rend iskoláiban, a Mosonmagyaróvári Piarista Iskolaközpont tervezése vagy a meglévő oktatási terek megújítása a 21. századi pedagógia szellemében. A fekete-fehér illusztrációkkal kísért, a szerzők és szerkesztők bemutatásával záruló kötet elsősorban építészeti gyűjtemények polcaira javasolható. "www.kello.hu © minden jog fenntartva"