Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
50%
Teljes leírás
Id. Blaskó János a szakma által elismert, de a nagyközönség és a kulturális közélet által nem eléggé ismert festőművész, akinek a művészetét, lírai konstruktivizmusát ismerteti a nagyalakú, szép kiállítású, nívós album. Blaskó festői életművének java a 20. század ötvenes éveinek elejétől a nyolcvanas évek közepéig, végéig terjedő időszakban született. Elismertsége azért is szenvedett csorbát, mert az említett korszak torz kultúrpolitikájával, diktatórikus és manipulatív érdekek mentén szerveződő világával a művésznek sem alkatánál, sem szellemiségénél fogva nem lehetett találkozási pontja. Igazából ott lett volna a helye a század második fele magyar képzőművészetének élvonalában, hiszen a magány és a közösségi tevékenység helyzetei, életfeltételei között fokozatosan alakult ki az a nagyon lélekből induló, intellektuálisan következetesen végiggondolt művészi és erkölcsi tartást is előtérbe helyező felfogása, amely életművé gyarapodva, ma már magasra helyezi őt a hazai piktúra hierarchiájában.
Blaskó János (1919-1988)

Id. Blaskó János festőművész

Korábbi ár
2 200 Ft
Borító ár
4 400 Ft
Aktuális online ár
2 200 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Blaskó János (1919-1988)
ISBN
9786155700743
Egyéb szerzőség
Kapócsy Anna (közrem.);Fábián László (1952-) (közrem.);Feledy Balázs (1947-) (bev.);Blaskóné Majkó Katalin (1944-) (szerk.);Blaskó János (1945-) (szerk.);Ábel Alapítvány (közread.)
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
[2019]
Méret
128 o.
Kiadó
Méry Ratio
Cikkszám
3001072078

Darabszám
Teljes leírás
Id. Blaskó János a szakma által elismert, de a nagyközönség és a kulturális közélet által nem eléggé ismert festőművész, akinek a művészetét, lírai konstruktivizmusát ismerteti a nagyalakú, szép kiállítású, nívós album. Blaskó festői életművének java a 20. század ötvenes éveinek elejétől a nyolcvanas évek közepéig, végéig terjedő időszakban született. Elismertsége azért is szenvedett csorbát, mert az említett korszak torz kultúrpolitikájával, diktatórikus és manipulatív érdekek mentén szerveződő világával a művésznek sem alkatánál, sem szellemiségénél fogva nem lehetett találkozási pontja. Igazából ott lett volna a helye a század második fele magyar képzőművészetének élvonalában, hiszen a magány és a közösségi tevékenység helyzetei, életfeltételei között fokozatosan alakult ki az a nagyon lélekből induló, intellektuálisan következetesen végiggondolt művészi és erkölcsi tartást is előtérbe helyező felfogása, amely életművé gyarapodva, ma már magasra helyezi őt a hazai piktúra hierarchiájában.