Teljes leírás
Az amatőr író 22 novellát tartalmazó kötetét akár tematikus összeállításnak is nevezhetnénk, hiszen az írások legtöbbje a házastársak hűségéről vagy hűtlenségéről szól, kissé paradoxonnal fogalmazva arról, hogy mindkettő ad örömet is, bánatot is, mindkettő fölemel és megbéklyóz. A tisztás tanárnője férje otthon felejtett mobiltelefonján olyan sms-t talál, ami kimagyarázhatatlan bizonyítéka a férfi hűtlenségének, ráadásul a küldő telefonszáma ismerős… A Pavilon hősnője, az újságárus összemelegszik rendszeres vásárlójával, de meghitt kapcsolatuknak árat szab: a férfinek meg kell figyelnie az újságárus nő buszsofőr férjét, vajon nem hűtlen-e. A holdfénynél őrizzük álmod egy diákszerelem története, amely aztán tragikus véget ér a gyermekáldás elmaradása miatt. Az első éjszaka után főszereplője egy kamasz fiú, aki a nála jóval idősebb asszony segédletével veszti el szüzességét. Hűség és hűtlenség vágya, akarata viaskodik a kötetnek is címet adó Hűtlenséget árultam című történetben: a párja hűségében kevéssé bízó Kati nem bízza a véletlenre Tibi hűségének fönnmaradását. A szerelmi történetek sorában akadnak történelmi miliőben játszódók: az első világháború idején (Angyal a Doberdón), vagy 1956-ban (Néhány baráti nap), akad levél formájú elbeszélés (Levelek egy szerelemről), olyan, amelyik a hajléktalanok világában játszódik (Élet a parkban) és olyan, amelyik értelmiségi társaságban (Éjszaka a könyvtárban). Az írások egy részében – a hűség és hűtlenség témájából egyenesen következően – jelen van a mértéktartóan ábrázolt erotika, de ez a szerző szerint nem lehet akadálya annak, hogy a fiatalabb korosztály kezébe vegye a könyvét. Szinte valamennyi novella mozgalmas, cselekményes, eseménydús történet, de lényegében történetmesélésnél nem több. Kukucska Ferenc a párok történetében az akció-elemekre koncentrál, sokszor egyetlen rövid novellába egész életutakat, családtörténeteket zsúfol bele (Már nem kellesz!; Néhány baráti nap). Ezért mind a jellemábrázolás, mind a környezet rajza, mind a lélektani motívumok, mind az idő kezelése elnagyolt, egysíkú; a novellák nyelvezete pedig a köznapi történetmondás szintjét nem haladja meg, noha – sosem öncélúan – olykor egészen szókimondó. "www.kello.hu © minden jog fenntartva"