Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
25%
Teljes leírás
Horváth Péter (1945) Balázs Béla-díjas fotóművész ahhoz a nemzedékhez tartozik, amelyik a ’70-es években új látásmódot hozott a magyar fotográfiába, amely igyekezett megtisztítani ezt a művészeti ágat mind a szocialista realista, mind a hagyományos magyaros motívumoktól. Művelői a fotózás autonómiáját demonstrálták, ami azt is jelentette, hogy a művészetüket jóval többre tartották, mint ahogyan a „pillanat művészete“ fölfogás tartotta. A bevezető tanulmányban Bán András műkritikus végigkíséri Horváth Péter pályafutását első amatőr próbálkozásaitól a maga sajátos művészi arculatának kialakításán át a befutásig, az elismerésekig. A maga művészi arculata azt jelenti, hogy a „derűsre polírozott Kádár-korban“ Horváth Péternek volt mersze sötét tónusú, komor témájú képeket publikálni (e kötetben a Bajai képek című fejezet anyaga). A terjedelmes, apró részleteket is föltáró pályakép fölidézi az életmű keletkezésének minden fontosabb mozzanatát, amelyek során a hazai szociografikus indítékú és módszerű fotózás hatalmas teljesítménye jött létre. Bán András szól a művész sajátos látásmódjáról, képi világa jellegzetes vonásairól, újság- és riportfotóiról (a Magyar Távirati Iroda, illetve a Magyar Ifjúság és Képes 7 című lapok), az alkotótáborokban készült munkáiról, képei fontos motívumairól, a fotográfiák pillanaton túli kiterjedéseiről. Ezután sorakoznak a rövid magyarázatokat is tartalmazó tematikus képfejezetek, így a Bajai képek, amelyek arról is szólnak, hogyan lehet a legegyszerűbb dolgokban fölfedezni a különlegest, hogyan lehet a sablonos riportfotóból artisztikumot teremteni. Külön fejezetet kapott a Szociofotók sora, majd a Munkásszállók megannyi felvétele. Számos kép készült a lakótelepeken, a szocialista országokban, vidéki tájakon és városokban, valamint külön részben szerepelnek a korántsem szokványos önarcképek. Érdekes fejezet az Otthon, ennek képein ismert személyiségek és ismeretlen emberek lakásaiba pillanthat be az olvasó, olyan módon, hogy az enteriőr mintha jellemezné is a lakás tulajdonosát. Az életrajzi kronológiával, bibliográfiával és angol nyelvű rezümével záródó, több száz nagyméretű fotót tartalmazó album képzőművészeti állományok része. "www.kello.hu © minden jog fenntartva"

Ez a termék jelenleg nem elérhető

Bán András (1951-)

Horváth Péter - Szabad szemmel

Borító ár
7 800 Ft
Aktuális online ár
5 850 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Bán András (1951-)
ISBN
9786156192813
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
2021
Méret
317, [2] o.
Kiadó
MMA K.
Cikkszám
3001069386
Alcím
szabad szemmel

Darabszám
Teljes leírás
Horváth Péter (1945) Balázs Béla-díjas fotóművész ahhoz a nemzedékhez tartozik, amelyik a ’70-es években új látásmódot hozott a magyar fotográfiába, amely igyekezett megtisztítani ezt a művészeti ágat mind a szocialista realista, mind a hagyományos magyaros motívumoktól. Művelői a fotózás autonómiáját demonstrálták, ami azt is jelentette, hogy a művészetüket jóval többre tartották, mint ahogyan a „pillanat művészete“ fölfogás tartotta. A bevezető tanulmányban Bán András műkritikus végigkíséri Horváth Péter pályafutását első amatőr próbálkozásaitól a maga sajátos művészi arculatának kialakításán át a befutásig, az elismerésekig. A maga művészi arculata azt jelenti, hogy a „derűsre polírozott Kádár-korban“ Horváth Péternek volt mersze sötét tónusú, komor témájú képeket publikálni (e kötetben a Bajai képek című fejezet anyaga). A terjedelmes, apró részleteket is föltáró pályakép fölidézi az életmű keletkezésének minden fontosabb mozzanatát, amelyek során a hazai szociografikus indítékú és módszerű fotózás hatalmas teljesítménye jött létre. Bán András szól a művész sajátos látásmódjáról, képi világa jellegzetes vonásairól, újság- és riportfotóiról (a Magyar Távirati Iroda, illetve a Magyar Ifjúság és Képes 7 című lapok), az alkotótáborokban készült munkáiról, képei fontos motívumairól, a fotográfiák pillanaton túli kiterjedéseiről. Ezután sorakoznak a rövid magyarázatokat is tartalmazó tematikus képfejezetek, így a Bajai képek, amelyek arról is szólnak, hogyan lehet a legegyszerűbb dolgokban fölfedezni a különlegest, hogyan lehet a sablonos riportfotóból artisztikumot teremteni. Külön fejezetet kapott a Szociofotók sora, majd a Munkásszállók megannyi felvétele. Számos kép készült a lakótelepeken, a szocialista országokban, vidéki tájakon és városokban, valamint külön részben szerepelnek a korántsem szokványos önarcképek. Érdekes fejezet az Otthon, ennek képein ismert személyiségek és ismeretlen emberek lakásaiba pillanthat be az olvasó, olyan módon, hogy az enteriőr mintha jellemezné is a lakás tulajdonosát. Az életrajzi kronológiával, bibliográfiával és angol nyelvű rezümével záródó, több száz nagyméretű fotót tartalmazó album képzőművészeti állományok része. "www.kello.hu © minden jog fenntartva"