Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
10%
Teljes leírás
Mikhaél Pszellosz (1018–1079), kora legnagyobb bizánci polihisztora 1060 körül így hasonlította össze a muszlim és a bizánci kultúrát: „az arabok az atyáik bölcsességére büszke görögöket maguk mögött hagyták … a Bizáncban uralkodó félműveltséget vagy inkább tudatlanságot kigúnyolták … A dolgok rendje olyannyira visszájára fordult, hogy a hellének barbárokká, a barbárok pedig hellénekké váltak.” Pszellosz joggal becsülte nagyra a korában immár kétszáz éves múltra visszatekintő muszlim filozófiát, amely visszaadta Arisztotelész munkásságának és az újplatonizmus tanításának régi fényét. Ezt az aranykort hosszabbította meg az andalúziai triász (Ibn Báddzsa, Ibn Ìufayl és Ibn Rusd) a 12. sz. végéig. A muszlim filozófia az egyetemes filozófiatörténet egyedülálló hajtása. Al-Fárábí politikai filozófiája, Ibn Színá metafizikája és Ibn Rusd Arisztotelész-kommentárja joggal játszotta a közvetítő szerepet az antik és a középkori latin filozófia között, amelynek során tanítói és mesterei is lettek a latin középkornak. Kötetünk e filozófiai örökség néhány alapvető művének kommentált fordítását tartalmazza.

Simon Róbert

Hellász vonzásában, az iszlám fogságában – Filozófia az iszlámban

Borító ár
4 990 Ft
Kötött ár
4 491 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Simon Róbert
ISBN
9789631370379
Nyelv
magyar
Kiadás pontos dátuma
2025.07.13
Kiadó
Corvina Kiadó Kft.
Cikkszám
3001094086

Darabszám
Teljes leírás
Mikhaél Pszellosz (1018–1079), kora legnagyobb bizánci polihisztora 1060 körül így hasonlította össze a muszlim és a bizánci kultúrát: „az arabok az atyáik bölcsességére büszke görögöket maguk mögött hagyták … a Bizáncban uralkodó félműveltséget vagy inkább tudatlanságot kigúnyolták … A dolgok rendje olyannyira visszájára fordult, hogy a hellének barbárokká, a barbárok pedig hellénekké váltak.” Pszellosz joggal becsülte nagyra a korában immár kétszáz éves múltra visszatekintő muszlim filozófiát, amely visszaadta Arisztotelész munkásságának és az újplatonizmus tanításának régi fényét. Ezt az aranykort hosszabbította meg az andalúziai triász (Ibn Báddzsa, Ibn Ìufayl és Ibn Rusd) a 12. sz. végéig. A muszlim filozófia az egyetemes filozófiatörténet egyedülálló hajtása. Al-Fárábí politikai filozófiája, Ibn Színá metafizikája és Ibn Rusd Arisztotelész-kommentárja joggal játszotta a közvetítő szerepet az antik és a középkori latin filozófia között, amelynek során tanítói és mesterei is lettek a latin középkornak. Kötetünk e filozófiai örökség néhány alapvető művének kommentált fordítását tartalmazza.