Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
20%
Teljes leírás
Az ismert színművész, rendező, a Színház- és Filmművészeti Egyetem tanára, volt rektora, Huszti Péter 2015-ben jelentette meg önéletrajzi trilógiájának első kötetét, Srác a kakasülőn (201520049) címmel. Ebben a könyvében születésétől, 1944-től 1966-ig – a Színház- és Filmművészeti Főiskola elvégzéséig, a diplomaosztóig – mutatja be életét. Ennek folytatása, a trilógia második darabja, a most megjelent kötet, amelyben a szerző „férfikora hajnalának” magánéleti eseményeit, számos színházi és filmfőszerepét és a hozzájuk kapcsolódó „filozofikus” gondolatait idézi föl. Mindeközben a mára már a művészvilágból eltávozott, halhatatlan színészek jelenlétéről, szereptársairól mesél, többek között Kiss Manyiról, Psota Irénről, Bessenyei Ferencről, miközben számos más, jelentős művész alakja is megéled a kötet lapjain. A kitűnő stílusban megírt önéletrajz alapján, arra is választ kap az olvasó, miként formálódik szereppé a színpadi figura, miként kell a színésznek önmagán „átfolyatnia” élményekkel, érzelmekkel, szenvedéssel telve egy-egy szerepet ahhoz, hogy az hitelesen jelenjék meg a színpadon. Az Ádám Ottó rendezésében, 1972-ben bemutatott Csehov darab, a Sirály, amelyben Tolnai Klári, Páger Antal, Piros Ildikó, Zente Ferenc és más, jelentős színművészek voltak Huszti Péter partnerei, számos kérdést indukálnak a szerzőben: „Mit akar a színház? Mi az elavult? Mi az új, a modern?” A színművészethez kapcsolódó kérdéseket vet fel a szerző, sok más esetben is, mert folyamatosan „tépelődő”, alkotó ember ő, aki a művészet harmóniáját és dolgok természetéből fakadó diszharmóniát egyként szeretné föllelni és megérzékíteni a néző közönség számára. A családi albumból (pl.: Piros Ildikóval kötött házasságuk fotója) való képek, valamint a színházi eseményeket rögzítő, fekete-fehér fotók egészítik ki a kötetet, amely a műfajában kiemelkedő alkotás: egyfelől egy jelentős színművészt, egy jellemében őszinte és igaz embert revelál, miközben a korabeli 1970-es 1980-as évek színházi világába is betekintést nyerhet az olvasó. Minden színházkedvelő figyelmét érdemes felhívni a kötetre. "www.kello.hu © minden jog fenntartva"

Ez a termék jelenleg nem elérhető

Huszti Péter (1944-)

Férfikor hajnalán

Borító ár
3 999 Ft
Aktuális online ár
3 199 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Huszti Péter (1944-)
ISBN
9789632278162
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
2017
Méret
255, [3] o.
Kiadó
Helikon
Cikkszám
3001031303

Darabszám
Teljes leírás
Az ismert színművész, rendező, a Színház- és Filmművészeti Egyetem tanára, volt rektora, Huszti Péter 2015-ben jelentette meg önéletrajzi trilógiájának első kötetét, Srác a kakasülőn (201520049) címmel. Ebben a könyvében születésétől, 1944-től 1966-ig – a Színház- és Filmművészeti Főiskola elvégzéséig, a diplomaosztóig – mutatja be életét. Ennek folytatása, a trilógia második darabja, a most megjelent kötet, amelyben a szerző „férfikora hajnalának” magánéleti eseményeit, számos színházi és filmfőszerepét és a hozzájuk kapcsolódó „filozofikus” gondolatait idézi föl. Mindeközben a mára már a művészvilágból eltávozott, halhatatlan színészek jelenlétéről, szereptársairól mesél, többek között Kiss Manyiról, Psota Irénről, Bessenyei Ferencről, miközben számos más, jelentős művész alakja is megéled a kötet lapjain. A kitűnő stílusban megírt önéletrajz alapján, arra is választ kap az olvasó, miként formálódik szereppé a színpadi figura, miként kell a színésznek önmagán „átfolyatnia” élményekkel, érzelmekkel, szenvedéssel telve egy-egy szerepet ahhoz, hogy az hitelesen jelenjék meg a színpadon. Az Ádám Ottó rendezésében, 1972-ben bemutatott Csehov darab, a Sirály, amelyben Tolnai Klári, Páger Antal, Piros Ildikó, Zente Ferenc és más, jelentős színművészek voltak Huszti Péter partnerei, számos kérdést indukálnak a szerzőben: „Mit akar a színház? Mi az elavult? Mi az új, a modern?” A színművészethez kapcsolódó kérdéseket vet fel a szerző, sok más esetben is, mert folyamatosan „tépelődő”, alkotó ember ő, aki a művészet harmóniáját és dolgok természetéből fakadó diszharmóniát egyként szeretné föllelni és megérzékíteni a néző közönség számára. A családi albumból (pl.: Piros Ildikóval kötött házasságuk fotója) való képek, valamint a színházi eseményeket rögzítő, fekete-fehér fotók egészítik ki a kötetet, amely a műfajában kiemelkedő alkotás: egyfelől egy jelentős színművészt, egy jellemében őszinte és igaz embert revelál, miközben a korabeli 1970-es 1980-as évek színházi világába is betekintést nyerhet az olvasó. Minden színházkedvelő figyelmét érdemes felhívni a kötetre. "www.kello.hu © minden jog fenntartva"