Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
10%
Teljes leírás
Guttmann Miklós 1974-től a Szombathelyi Tanárképző Főiskola Magyar Nyelvészeti Tanszékén (és utódintézményeiben) dolgozott egészen nyugdíjazásáig, 2012-ig. Közben 1981 és 1984 között a Maribori Egyetem Pedagógiai Akadémiai Karán lektori feladatokat látott el. Az anyanyelvi nevelés folyamatában az irodalmi példák felhasználása mellett jelentős szerepe van az élő beszélt vagy írott nyelvből vett nyelvi anyagnak is. Nyitott szemmel, nyitott füllel járva az emberek között mindenki tapasztalhatja, hogy a beszélt élő nyelv, a nyelvhasználat mennyi egyediséget, sokszor szabadosságot tartalmaz. Ezáltal az egységes köznyelvi kiejtés, nyelvhasználat, valamint a köznyelvi norma eszményi szintje között bizony különbség van. Pontosan ez indokolja a beszélt nyelvből vett nyelvi anyag fontosságát a tudatos, igényes nyelvhasználatra nevelés érdekében. Ezért hasznos az alábbi szöveg, amelyet negyedik osztályosok anyanyelvi óráján jegyeztem fel egyik óralátogatásom alkalmával. "Levettem a vizet a sparheltről. Beleöntöttem a vajlingba. A hokedlin volt a mosogatóedény. Mosogatás után lepakoltam a kredencről a maradék ételt, és a spájzba vittem." E néhány mondatba sűrített és általam kiemelt szavakat gyakran hallják a felnőttektől, a felnőttek nyelvhasználatában Nyugat-Dunántúlon élő iskolások. A szavak jelentésének tisztázása azonban elengedhetetlen.

Hamarosan rendelhető

Hajba Renáta, Tóth Péter

Élőnyelvi vizsgálatok anyanyelv-pedagógiai tanulságai

Borító ár
2 980 Ft
Várható ár
2 682 Ft

Várható megjelenés: 2024.12

Termék részletes adatai
Szerző
Hajba Renáta, Tóth Péter
ISBN
9786156489487
Nyelv
magyar
Kiadó
Savaria University Press
Cikkszám
3001090818

Teljes leírás
Guttmann Miklós 1974-től a Szombathelyi Tanárképző Főiskola Magyar Nyelvészeti Tanszékén (és utódintézményeiben) dolgozott egészen nyugdíjazásáig, 2012-ig. Közben 1981 és 1984 között a Maribori Egyetem Pedagógiai Akadémiai Karán lektori feladatokat látott el. Az anyanyelvi nevelés folyamatában az irodalmi példák felhasználása mellett jelentős szerepe van az élő beszélt vagy írott nyelvből vett nyelvi anyagnak is. Nyitott szemmel, nyitott füllel járva az emberek között mindenki tapasztalhatja, hogy a beszélt élő nyelv, a nyelvhasználat mennyi egyediséget, sokszor szabadosságot tartalmaz. Ezáltal az egységes köznyelvi kiejtés, nyelvhasználat, valamint a köznyelvi norma eszményi szintje között bizony különbség van. Pontosan ez indokolja a beszélt nyelvből vett nyelvi anyag fontosságát a tudatos, igényes nyelvhasználatra nevelés érdekében. Ezért hasznos az alábbi szöveg, amelyet negyedik osztályosok anyanyelvi óráján jegyeztem fel egyik óralátogatásom alkalmával. "Levettem a vizet a sparheltről. Beleöntöttem a vajlingba. A hokedlin volt a mosogatóedény. Mosogatás után lepakoltam a kredencről a maradék ételt, és a spájzba vittem." E néhány mondatba sűrített és általam kiemelt szavakat gyakran hallják a felnőttektől, a felnőttek nyelvhasználatában Nyugat-Dunántúlon élő iskolások. A szavak jelentésének tisztázása azonban elengedhetetlen.