Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
25%
Teljes leírás
A Staatliche Kunstsammlungen Dresdenben, vagyis Drezdai Állami Művészeti Gyűjteményben 2017-ben láttak hozzá Jan Vermeer Levelet olvasó lány nyitott ablaknál című festménye restaurálásához. Arra azonban senki sem számított a gyűjtemény munkatársai közül, hogy a dísztelen fal valójában egy festményt, egy képet a képben takar, amely így kulcsként szolgál a levél, s ekképpen az egész jelenet értelmezéséhez. Végül az eredeti, a festői szándékot tükröző állapot visszaállítása mellett döntött a gyűjtemény, így ma már a háttérben látható Cupido alakjával együtt tekinthetjük meg Vermeer emblematikus alkotását. Nem véletlenül került a festmény két változata, az „eredeti” és a „kitakart” egymás mellé Kardos András legújabb kötetének borítójára – ahogy Cupido istenalakja, illetve a lábai előtt heverő színházi maszkok, úgy a festmény sajátos genealógiája is kulcsként szolgálhat a kötethez, kiváltképp ebben, az egymás mellé állított formában. Takarás, elhallgatás, hagyomány vagy annak puszta, mára kiüresedett látszata, alapvető kérdések, melyek rendre feltűnnek a kötet szövegeiben. A vaskos kiadvány ugyanis a meghatározó esztéta és kritikus tanulmányaiból és esszéiből nyújt át a művelt, a humán tudományokban iskolázott olvasóknak egy csokorra valót. A kötetbe gyűjtött írások első blokkja a barátság fogalma köré szerveződik. Esszéket és kritikákat olvashatunk, melyek az európai kultúrtörténet és a filozófiai iskolák széles skáláját járják be.
Kardos András (1953-)

Ellenfényben Valamivel

Borító ár
4 990 Ft
Aktuális online ár
3 743 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Kardos András (1953-)
ISBN
9789634684589
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
2024
Méret
415, [4] o.
Kiadó
Kalligram
Cikkszám
3001085743
Alcím
tanulmányok, esszék, kritikák

Darabszám
Teljes leírás
A Staatliche Kunstsammlungen Dresdenben, vagyis Drezdai Állami Művészeti Gyűjteményben 2017-ben láttak hozzá Jan Vermeer Levelet olvasó lány nyitott ablaknál című festménye restaurálásához. Arra azonban senki sem számított a gyűjtemény munkatársai közül, hogy a dísztelen fal valójában egy festményt, egy képet a képben takar, amely így kulcsként szolgál a levél, s ekképpen az egész jelenet értelmezéséhez. Végül az eredeti, a festői szándékot tükröző állapot visszaállítása mellett döntött a gyűjtemény, így ma már a háttérben látható Cupido alakjával együtt tekinthetjük meg Vermeer emblematikus alkotását. Nem véletlenül került a festmény két változata, az „eredeti” és a „kitakart” egymás mellé Kardos András legújabb kötetének borítójára – ahogy Cupido istenalakja, illetve a lábai előtt heverő színházi maszkok, úgy a festmény sajátos genealógiája is kulcsként szolgálhat a kötethez, kiváltképp ebben, az egymás mellé állított formában. Takarás, elhallgatás, hagyomány vagy annak puszta, mára kiüresedett látszata, alapvető kérdések, melyek rendre feltűnnek a kötet szövegeiben. A vaskos kiadvány ugyanis a meghatározó esztéta és kritikus tanulmányaiból és esszéiből nyújt át a művelt, a humán tudományokban iskolázott olvasóknak egy csokorra valót. A kötetbe gyűjtött írások első blokkja a barátság fogalma köré szerveződik. Esszéket és kritikákat olvashatunk, melyek az európai kultúrtörténet és a filozófiai iskolák széles skáláját járják be.