Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
10%
Teljes leírás
A pedagógiatörténeti témákat boncolgató tanulmánykötet nem csupán a múlt árnyaltabb megismerését és megértését kínálja fel, de azt is világossá teszi, hogy 20. század első felében életre hívott és később komoly hatást elérő mozgalmak, pedagógiai törekvések komoly tanulsággal szolgálhatnak a jelent meghatározó módszereknek és gyakorlatoknak egyaránt. A tanulmánykötet szerzői a kötet első tematikus egységében az életreform és a művészetek viszonyát, valamint a vallásos és okkult hatásokat vizsgálják. Azt nézték meg közelebbről, hogy a keleti spiritualizmus, az államilag elismert, történelmileg elfogadott egyházak tanításai mellett milyen szellemi alapról próbálkoztak a pedagógia reformjával, mi jellemezte például Hamvas Béla világ- és pedagógiaszemléletét, illetve az e szemléletre épülő életreform-mozgalmat.

Pethő Villő , Polyák Zsuzsanna, Vincze Beatrix

Életreform-mozgalmak, pedagógiai és művészeti reformtörekvések a 20. század első felében: vallásos és okkult hatások nemzetközi recepciója

Borító ár
3 490 Ft
Kötött ár
3 141 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Pethő Villő , Polyák Zsuzsanna, Vincze Beatrix
ISBN
9789636461829
Egyéb szerzőség
Pethő Villő (szerk.);Polyák Zsuzsanna (szerk.);Vincze Beatrix (1960-) (szerk.)
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
2025
Méret
237 o.
Kiadás pontos dátuma
2025.03.24
Kiadó
ELTE PPK
Cikkszám
3001092169
Alcím
vallásos és okkult hatások nemzetközi recepciója
Sorozatcím
Metszéspontok ; 2631-0155

Darabszám
Teljes leírás
A pedagógiatörténeti témákat boncolgató tanulmánykötet nem csupán a múlt árnyaltabb megismerését és megértését kínálja fel, de azt is világossá teszi, hogy 20. század első felében életre hívott és később komoly hatást elérő mozgalmak, pedagógiai törekvések komoly tanulsággal szolgálhatnak a jelent meghatározó módszereknek és gyakorlatoknak egyaránt. A tanulmánykötet szerzői a kötet első tematikus egységében az életreform és a művészetek viszonyát, valamint a vallásos és okkult hatásokat vizsgálják. Azt nézték meg közelebbről, hogy a keleti spiritualizmus, az államilag elismert, történelmileg elfogadott egyházak tanításai mellett milyen szellemi alapról próbálkoztak a pedagógia reformjával, mi jellemezte például Hamvas Béla világ- és pedagógiaszemléletét, illetve az e szemléletre épülő életreform-mozgalmat.