Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
10%
Teljes leírás
„Lelkének leglényegesebb és legsajátosabb tulajdonsága (...) nem az emberi törekvések egy bizonyos ága, még csak nem is a művészet volt; lelkének legmarkánsabb hajlama, lelkének szándéka a spiritualitásra való törekvés volt.” (Rudolf Steiner) Edith Maryon (1872–1924) Rudolf Steiner egyik legközelebbi munkatársa, nagyra becsült kollégája és ezoterikus tanítványa volt, aki vele együtt dolgozott a dornachi Goetheanumban található egyedülálló Krisztus-szobor, „Az emberiség reprezentánsa” megalkotásán. Egyik legkedvesebb barátjaként Edith Maryon élénk és sok témára kiterjedő levelezést folytatott Rudolf Steinerrel, aki leveleiben szabadon vallott magáról és az antropozófia helyzetéről, és rendszeresen hangsúlyozta vágyakozását a dornachi műterem és a Krisztus-szobron végzett közös munkájuk iránt. Edith Maryon korai, ötvenkét éves korában bekövetkezett, tizenöt hónapos betegséget követő halála mélyen megrendítette Rudolf Steinert. Ő maga kevesebb mint egy évvel később halt meg. E könyv megírásával az volt a szerző alapvető célja, hogy megvilágítsa Edith Maryon és Rudolf Steiner kapcsolatának szellemi sajátosságait, valamint közös munkájukat az antropozófiában és a Krisztus-szobron. Peter Selg megható tanulmánya több tucat fényképet és fakszimile levelet tartalmaz, felhasználva Edith Maryon és Ita Wegman irodalmi hagyatékából és a dornachi Rudolf Steiner Archívumból származó, eddig még nem publikált forrásokat. „1915-ben, a nyár tetőfokán, amikor a közeli Elzászból ágyúdörgés hallatszott, és éjjel reflektorok pásztázták a környező tájat, a dornachi Krisztus-kép előtt ültem..... [Rudolf Steiner] megkérte [Edith Maryont], hogy bármikor bejárást engedélyezzen nekem a műterembe, hogy csendben ülhessek a Krisztus előtt. Jó hasznát vettem ennek az engedélynek, amennyiben biztos lehettem abban, hogy nem zavarom a művészt. Így történt, hogy az evangéliumokat ott éltem át a Krisztus-kép előtt.” – Friedrich Rittelmeyer

Hamarosan rendelhető

Peter Selg

Edith Maryon

Borító ár
7 700 Ft
Várható ár
6 930 Ft

Várható megjelenés: 2024.12

Termék részletes adatai
Szerző
Peter Selg
ISBN
9786155835568
Nyelv
magyar
Kiadó
Casparus Kiadó
Cikkszám
3001090259

Teljes leírás
„Lelkének leglényegesebb és legsajátosabb tulajdonsága (...) nem az emberi törekvések egy bizonyos ága, még csak nem is a művészet volt; lelkének legmarkánsabb hajlama, lelkének szándéka a spiritualitásra való törekvés volt.” (Rudolf Steiner) Edith Maryon (1872–1924) Rudolf Steiner egyik legközelebbi munkatársa, nagyra becsült kollégája és ezoterikus tanítványa volt, aki vele együtt dolgozott a dornachi Goetheanumban található egyedülálló Krisztus-szobor, „Az emberiség reprezentánsa” megalkotásán. Egyik legkedvesebb barátjaként Edith Maryon élénk és sok témára kiterjedő levelezést folytatott Rudolf Steinerrel, aki leveleiben szabadon vallott magáról és az antropozófia helyzetéről, és rendszeresen hangsúlyozta vágyakozását a dornachi műterem és a Krisztus-szobron végzett közös munkájuk iránt. Edith Maryon korai, ötvenkét éves korában bekövetkezett, tizenöt hónapos betegséget követő halála mélyen megrendítette Rudolf Steinert. Ő maga kevesebb mint egy évvel később halt meg. E könyv megírásával az volt a szerző alapvető célja, hogy megvilágítsa Edith Maryon és Rudolf Steiner kapcsolatának szellemi sajátosságait, valamint közös munkájukat az antropozófiában és a Krisztus-szobron. Peter Selg megható tanulmánya több tucat fényképet és fakszimile levelet tartalmaz, felhasználva Edith Maryon és Ita Wegman irodalmi hagyatékából és a dornachi Rudolf Steiner Archívumból származó, eddig még nem publikált forrásokat. „1915-ben, a nyár tetőfokán, amikor a közeli Elzászból ágyúdörgés hallatszott, és éjjel reflektorok pásztázták a környező tájat, a dornachi Krisztus-kép előtt ültem..... [Rudolf Steiner] megkérte [Edith Maryont], hogy bármikor bejárást engedélyezzen nekem a műterembe, hogy csendben ülhessek a Krisztus előtt. Jó hasznát vettem ennek az engedélynek, amennyiben biztos lehettem abban, hogy nem zavarom a művészt. Így történt, hogy az evangéliumokat ott éltem át a Krisztus-kép előtt.” – Friedrich Rittelmeyer