Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
20%
Teljes leírás
A hirdetés egyidős a sajtó történetével. A legelső magyar nyelvű újság, A Magyar Hírmondó is tartalmazott már hirdetéseket, így például az 1780. január 1-i lapszámban Kratzer János „német szóra tanító” könyvét hirdette a győri Müller Jakab könyvkötő. Nem voltak kiemelései, látványos grafikai elemei, „csak” tényei, de már hirdetés volt. Az első évtizedekben ez a szikár hirdetési stílus volt a meghatározó, tárgyukat tekintve pedig leginkább könyvekről értesülhettek az olvasók, valamint a lapok saját magukat reklámozták. A különböző termékeket, szolgáltatásokat hirdető szövegek az ipar és kereskedelem fejlődésének köszönhetően a reformkorban terjedtek el, a hirdetési piac a forradalom és szabadságharc hónapjaiban gyorsult fel (ekkor jelent meg egyébként itthon a politikai hirdetés is, mint műfaj), a kiegyezést követő gazdasági fejlődésnek köszönhetően pedig valósággal vágtatni kezdett.
Daniss Győző (1938-)

Bajuszkötő, grafitmikrofon és lóárverés

Borító ár
6 490 Ft
Aktuális online ár
5 192 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Daniss Győző (1938-)
ISBN
9789634093725
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
2023
Méret
216 o.
Kiadó
Tinta Kvk.
Cikkszám
3001081082
Alcím
történelmünk mindennapjai újsághirdetésekben, 1780-1900

Darabszám
Teljes leírás
A hirdetés egyidős a sajtó történetével. A legelső magyar nyelvű újság, A Magyar Hírmondó is tartalmazott már hirdetéseket, így például az 1780. január 1-i lapszámban Kratzer János „német szóra tanító” könyvét hirdette a győri Müller Jakab könyvkötő. Nem voltak kiemelései, látványos grafikai elemei, „csak” tényei, de már hirdetés volt. Az első évtizedekben ez a szikár hirdetési stílus volt a meghatározó, tárgyukat tekintve pedig leginkább könyvekről értesülhettek az olvasók, valamint a lapok saját magukat reklámozták. A különböző termékeket, szolgáltatásokat hirdető szövegek az ipar és kereskedelem fejlődésének köszönhetően a reformkorban terjedtek el, a hirdetési piac a forradalom és szabadságharc hónapjaiban gyorsult fel (ekkor jelent meg egyébként itthon a politikai hirdetés is, mint műfaj), a kiegyezést követő gazdasági fejlődésnek köszönhetően pedig valósággal vágtatni kezdett.