Teljes leírás
A színikritikus, színháztörténész Imre Zoltán korábban a magyar nemzetiszínház-elképzelés változásának főbb momentumait elemző tanulmánykötettel jelentkezett. Most egy másik témakört boncolgat: az inter- és intrakulturális színház metodológiáját, valamint a nemzeti paradigmában gondolkodó színháztörténet-írás módszertanát a hazai színház perspektívájából. Szintén kiemelten esik szó az európai színházkultúrák inter- és intrakulturális találkozásairól. A bevezetéssel együtt tizenkét tanulmány kapott helyet a kötetben. Ezek keretei között olyanokról esik szó - sok-sok egyéb mellett - mint az inter- és intrakulturalitás a Pesti Magyar Színház megnyitó előadása kapcsán; a helyettesítés és a mediatizáció (Ira Aldridge vendégjátéka 1853-ban Pesten); a cenzúra, a piac és a szabad színházak megjelenése; az interkulturalitás és az operett (Die Csárdásfürstin); a textus és a re/vízió a történeti magyar avantgárd kísérleteiben; idegenség és hegemónia (A velencei kalmár a Nemzeti Színházban - 1940-ben és 1985-ben); vagy a színház, a globalizáció és az üzlet (a megamusicalek és a globalizálódó színház). Az utószó a jövőbeli tendenciákat elemzi. A szakgyűjteményekbe javasolható kiadvány névmutatóval zárul. "www.kello.hu © minden jog fenntartva"