Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
25%
Teljes leírás
Az 1947-es születésű, amerikai származású Noël Carroll a kortárs művészetfilozófia egyik legfontosabb alakja. Szűkebb kutatási területe a film filozófiája, de jelentős gondolkodóként tartják számon általában a művészet- és médiaelmélet, valamint a történelemfilozófia területén is. Azzal, hogy az eredetileg 1998-ban íródott mű, A tömegművészet filozófiája most magyarul is napvilágot lát, az MMA Kiadó saját bevallása szerint is nagy adósságot törleszt. Az ezredforduló után több mint húsz évvel olvasva más fénytörésben vizsgálhatjuk Carroll – helyenként így már profetikusnak ható – gondolatait. A mű kiindulópontja, hogy olyan világban élünk, melyben folyamatosan körülvesz bennünket a tömegművészet: filmek, televízió, képregények, zene stb., sokszor természetesen úgy, hogy ezeket nem is tudatosítjuk, vagy legalábbis nem illetjük tudatos (művészi) reflexióval. Pláne nem vizsgálták szisztematikusan az analitikus művészetfilozófia gondolkodói – hiszen e területnek hagyományosan a klasszikus művészeti formák (különösen a szépművészet) adták vizsgálati tárgyát, élményanyagát (gondoljunk csak az esztétika területének egyetlen, ám annál plasztikusabb példájára: Lessing Laokoón-szoborcsoportról írt esszéjére).
Carroll, Noël (1947-)

A tömegművészet filozófiája

Borító ár
5 200 Ft
Aktuális online ár
3 900 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Carroll, Noël (1947-)
ISBN
9786156192455
Egyéb szerzőség
Pálfalusi Zsolt (1964-) (ford.)
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
2023
Méret
598 o.
Kiadó
MMA K.
Cikkszám
3001086291
Sorozatcím
Pars pro toto ; 2676-9751

Darabszám
Teljes leírás
Az 1947-es születésű, amerikai származású Noël Carroll a kortárs művészetfilozófia egyik legfontosabb alakja. Szűkebb kutatási területe a film filozófiája, de jelentős gondolkodóként tartják számon általában a művészet- és médiaelmélet, valamint a történelemfilozófia területén is. Azzal, hogy az eredetileg 1998-ban íródott mű, A tömegművészet filozófiája most magyarul is napvilágot lát, az MMA Kiadó saját bevallása szerint is nagy adósságot törleszt. Az ezredforduló után több mint húsz évvel olvasva más fénytörésben vizsgálhatjuk Carroll – helyenként így már profetikusnak ható – gondolatait. A mű kiindulópontja, hogy olyan világban élünk, melyben folyamatosan körülvesz bennünket a tömegművészet: filmek, televízió, képregények, zene stb., sokszor természetesen úgy, hogy ezeket nem is tudatosítjuk, vagy legalábbis nem illetjük tudatos (művészi) reflexióval. Pláne nem vizsgálták szisztematikusan az analitikus művészetfilozófia gondolkodói – hiszen e területnek hagyományosan a klasszikus művészeti formák (különösen a szépművészet) adták vizsgálati tárgyát, élményanyagát (gondoljunk csak az esztétika területének egyetlen, ám annál plasztikusabb példájára: Lessing Laokoón-szoborcsoportról írt esszéjére).