Teljes leírás
Turós Mátyás empirikus kutatását foglalja magában a jelen szakkönyv, amelyből a pedagógusok, a szülők és a neveléstudomány kutatói megismerhetik, hogy az összehasonlító nevelésieredmény-vizsgálatok alapján milyen különbségek mutathatók ki a többségi, a katolikus és a Waldorf-iskolák között. A szerző számos, nemzetközileg elfogadott és széles körben tesztelt modellt és mérési módot alkalmazott, melyek során nem a fenntartót vette alapul, hanem az iskolai modellt. Így esett a választása e három modellre, mivel ma Magyarországon ezen iskolatípusok és pedagógiai modellek között található - legalábbis elvben és saját hitvallásuk szerint - szignifikáns eltérés. Az előszót követően a szerző részletesen ismerteti a mérési folyamatokat és elveket, a meghatározó módszertant. A kiadvány hiánypótlónak tekinthető, mivel a tanulmányi eredmények tekintetében már számos mérés és kutatás született, viszont, hogy az egy egyes iskolák milyen attitűdformáló erővel bírnak, morálisan hogyan alakítják a gyermekeket, értékválasztási preferenciáit, s ez mennyiben korrelál a szülők elvárásaival, korábban még nem került átfogó vizsgálat alá.