Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
25%
Teljes leírás
Dunai Tamás hiánypótló monográfiájában arra tett kísérletet – természetesen sikerrel –, hogy az amerikai képregények területén, vagyis a comics világában médiatudományos és kultúratudományos alapvetésből kiindulva a klasszikus felosztást, vagyis a main stream (fősodorbeli) és az alternatív irányt képviselő kiadványok distinkcióját újragondolja, azt a 2010 utáni kulturális kontextusba helyezze. A szerző rávilágít, hogy a képregényipar ennél jóval bonyolultabb képet mutat, diverz arculatára az elmúlt évek újdonságai, differenciáltabb szemlélet, látványosan több és sokszínűbb kínálat, illetve szélesebb befogadói oldal jellemző. Dunai úgy gondolja, hogy noha a nosztalgia torzító hatása miatt a képregény aranykorát a huszadik század közepére, illetve annak második harmadára helyezik, az angolszász comics számára mégis a jelenünk tekinthető valódi aranykornak, egy érési folyamat végének. Nem véletlen, hogy már a kötet alcímében újraintézményesülésről beszél, vagyis egy olyan identitáskeresési és piaci változás végét látja a mában, amely hosszabb távon is meghatározhatja a médium piaci és kulturális szerepét.
Dunai Tamás (1981-)

A comics szerzői kora - Az észak-amerikai képregény újraintézményesülése a 21. században

Borító ár
4 250 Ft
Aktuális online ár
3 188 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Dunai Tamás (1981-)
ISBN
9786156617118
Egyéb szerzőség
Szegedi Tudományegyetem. Bölcsészettudományi Kar. Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék (közread.)
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
2024
Méret
430 o.
Kiadó
Szépirod. Figyelő Alapítvány
Cikkszám
3001088574
Alcím
az észak-amerikai képregény újraintézményesülése a 21. században
Sorozatcím
Képregénytudomány ; 2560-1962 ; 6.

Darabszám
Teljes leírás
Dunai Tamás hiánypótló monográfiájában arra tett kísérletet – természetesen sikerrel –, hogy az amerikai képregények területén, vagyis a comics világában médiatudományos és kultúratudományos alapvetésből kiindulva a klasszikus felosztást, vagyis a main stream (fősodorbeli) és az alternatív irányt képviselő kiadványok distinkcióját újragondolja, azt a 2010 utáni kulturális kontextusba helyezze. A szerző rávilágít, hogy a képregényipar ennél jóval bonyolultabb képet mutat, diverz arculatára az elmúlt évek újdonságai, differenciáltabb szemlélet, látványosan több és sokszínűbb kínálat, illetve szélesebb befogadói oldal jellemző. Dunai úgy gondolja, hogy noha a nosztalgia torzító hatása miatt a képregény aranykorát a huszadik század közepére, illetve annak második harmadára helyezik, az angolszász comics számára mégis a jelenünk tekinthető valódi aranykornak, egy érési folyamat végének. Nem véletlen, hogy már a kötet alcímében újraintézményesülésről beszél, vagyis egy olyan identitáskeresési és piaci változás végét látja a mában, amely hosszabb távon is meghatározhatja a médium piaci és kulturális szerepét.