Teljes leírás
A gyakorlati és az elméleti ismereteket együtt tanítja meg. Sok éves zongora- és szolfézstanári tapasztalatom szerint a kezdő zongoristák számára az egyik legnehezebb dolog a szolfézs órán tanultak összekapcsolása a hangszeres órán tanultakkal. Ezért a kötetet úgy szerkesztettük meg, hogy a gyerekek a kottaolvasás alapjait és a gyakorlati tudnivalókat egyszerre és játékosan sajátítsák el, minden egyes elemet alaposan begyakorolva. Elősegíti az önálló tanulást. A kotta olyan apró lépésekből épül fel, hogy néhány hét után a gyerekek önállóan is tudnak haladni benne, ami érdekessé és hatékonyabbá teszi az otthoni gyakorlást. A zenében esetleg járatlan szülôk is nyomon tudják követni a gyakorolni valót, így segíteni tudnak gyermeküknek a zenetanulás egyik legfontosabb mozzanatában, a helyes gyakorlási szokások kialakításában. Fejleszti a kottaolvasási készséget. A kottaolvasást elemenként megtanulva az év végére a tanulók a kis C-től az egyvonalas H-ig terjedő intervallumban mindkét kulcsban megfelelő kottaolvasási készségre tesznek szert. A kottaolvasásban való jártasság mind az önálló tanuláshoz, mind pedig a motiváció hosszú távú fenntartásához elengedhetetlen. A legkisebb korosztály számára alkalmas megjelenésű. A kötet színes rajzokkal díszített, melyek segítik a könnyebb megértést. A két kéz közötti tájékozódást színekkel segítjük. A fektetett formátum lehetővé teszi, hogy a szokásosnál nagyobb kottasorokat és hangjegyeket használjunk, ami jelentősen megkönnyíti a kicsik számára a kottaolvasást. A magyar gyermek- és népdalkincsre alapoz. A kottában található dalok többségét a gyerekek ismerik, a többit pedig könnyedén megtanulják énekelni. Ez jelentősen megkönnyíti a hangszerjátékot abban a szakaszban, amikor a sok új ismeret még teljesen lefoglalja a tanuló figyelmét, s emellett élvezetesebbé is teszi a kicsik számára a tanulást. Kamarazenélésre ad alkalmat. A kötetben szinte valamennyi darab Ad libitum (tetszés szerinti) kísérettel van ellátva, melyek egy részét kezdők vagy nagyobb növendékek is el tudják játszani, sőt egyik-másik darab 3-4 játékost is foglalkoztat egyszerre. Ennek segítségével a növendékeket már az első pillanattól fogva rászoktathatjuk az egymásra figyelésre, és megízlelhetik a közös muzsikálás adta örömöket is. Ugyanakkor a darabok kíséret nélkül is teljes élményt biztosítanak a gyakorlónak. Néhány megfontolásra érdemes praktikus tanács: Haladjunk sorban a darabok között, és ne hagyjuk ki egyiket sem! A kötet lényege a lassú lépésekben való haladás! Két dolgot nyerünk ezzel: egyrészt ugyanazt a zenei elemet több darabon gyakorolhatjuk be, ami kevésbé unalmas, másrészt az újabb darab elsajátítása már ismert elméleti háttérrel a kottaolvasás begyakorlását is szolgálja. Molto és Meno, a két manócska segít minden oldalon az új zeneelméleti vagy technikai ismeretek elsajátításában, illetve ezek otthoni felidézésében. A kottában több összefoglaló oldal is található, melyek célja, hogy az apránként elsajátított tudás rendszerezésében segítsék a tanulót. Ezeket a tanítás-tanulás folyamatában szükség szerint használhatjuk. Az oldalakon szereplő rajzok a tanulást segítik. Az ABC-s ház mutatja, hogy mely hangokat játsszuk az adott oldalon, míg a lap alján található zongorabillentyűzeten piros (jobb kéz) és kék (bal kéz) pöttyök jelzik, hogy ezek a hangok hol találhatók billentyűzeten. (A későbbiekben ezek berajzolása a gyerekek feladata.) A kottaolvasást megkönnyítendő a kottafejek a kotta nagy részében színezve vannak, az ujjrend pedig az egész kottában színekkel van jelölve: piros – jobb kéz, kék – bal kéz. A legtöbb feldolgozott dal széles körben ismert, de mindenhol megadtuk