Teljes leírás
A stanfordi egyetem kutatói Walter Michael professzor vezetésével, a hatvanas években végezték el az úgynevezett "marshmellow", azaz a pillecukor tesztet, majd aztán 18 évig nyomon követték a kísérletben részt vevő gyerekek életét. A kísérlet lényege, hogy négyéves gyerekeknek kínálnak választási lehetőséget: megehetik azonnal a kapott egy pillecukrot, de ha várnak vele 15 percig - vagyis addig, amíg a kísérletvezető visszajön -, akkor kettőt kapnak. A "jellempróbáló" kísérlet arra szolgált, hogy a tudósok képet kapjanak arról, ebben korban a gyerekek mekkora önfegyelemre képesek, a kutatók ennek alapján bizonyítottnak látták, hogy kellő következetességgel a gyerekek jó hatásfokkal nevelhetők az önfegyelemre, a konklúzió szerint pedig, azokból gyerekekből lesznek sikeresebb, boldogabb, elfogadottabb felnőttek, akik nem ették meg az első cukorkát, vagyis nagyobb volt az önkontrolljuk. Napjainkban, amikor a fogyasztói társadalom következményeként mindent az azonnali akarás jellemez, azaz csak a jelen az érdekes, a múlt felejthető, a jövő pedig még kétséges, bizonytalan, a szakemberek fontosnak tartották, hogy ennek a vizsgálatnak a talaján továbblépjenek, és iránymutatást adjanak az önuralom fejlesztésére vonatkozóan. A szerző felhívja a figyelmet arra, hogy az életben szükség van önfegyelemre, és véleménye szerint a jó dolgok azokhoz jönnek, akik képesek várni rájuk. Ennek megfelelően kötetében Az önuralom alapja: a késleltetés, A pillecukortól a nyugdíj-megtakarításig, A laborból az életbe fejezetcímek alatt gyűjtötte össze azokat a technikákat, megszívlelendő gondolatokat, amelyek elsajátítása, gyakorlása révén ki-ki jó hatásfokkal fejlesztheti önuralmát. A jegyzetekkel a szerzőről szóló életrajzi adatokkal valamint név- és tárgymutatóval kiegészített kötet, olvasmányos, közérthető stílusban adja közre mondandóját, ekként ajánlásra érdemes, mindazon olvasók körében, akik önuralmuk fejlesztését célozták meg. "www.kello.hu minden jog fenntartva"