Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
10%
Teljes leírás
A szerző ebben a kötetben a nevelésfilozófia különböző fogalmi kérdéseihez, területeihez és problémáihoz közelít, miközben a vonatkozó szakirodalommal folytat párbeszédet. Egyfelől a 20. századi német nyelvű nevelésfilozófia néhány meghatározó alakjának felfogását értelmezi, másfelől olyan filozófiai szempontból releváns problémákat körvonalaz, amelyeket véleménye szerint érdemes lenne tudatosan bevonni a kortárs magyar nevelésfilozófiai diskurzusba. A kötetben szereplő írások egy jelentős része az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Nevelésfilozófiai Kutatócsoport műhelyének keretében készült. Az egyes írások többek közt a következő kérdésekre keresik a választ: Mi a pedagógia és filozófia viszonya? Melyek azok a legfontosabb német nyelvű Bildung-koncepciók, amelyek ma is időszerű nevelésfilozófiai kérdéseket feszegetnek? Beszélhetünk-e „térbeli fordulatról” a neveléstudományban? Milyen nevelésfilozófiai alapokkal kell rendelkeznie a keresztény pedagógiának? Milyen filozófiai belátások alapján tájékozódik, és milyen szakmai önértelmezéssel rendelkezik a szociálpedagógia?
Sárkány Péter (1969-)

Képzés és gondolkodás: Nevelésfilozófiai vázlatok

Borító ár
2 990 Ft
Aktuális online ár
2 691 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Sárkány Péter (1969-)
ISBN
9789636461836
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
2024
Méret
190 o.
Kiadás pontos dátuma
2024.11.22
Kiadó
L'Harmattan
Cikkszám
3001090669
Alcím
nevelésfilozófiai vázlatok
Sorozatcím
Nevelésfilozófiai paradigmák ; 2732-0413

Darabszám
Teljes leírás
A szerző ebben a kötetben a nevelésfilozófia különböző fogalmi kérdéseihez, területeihez és problémáihoz közelít, miközben a vonatkozó szakirodalommal folytat párbeszédet. Egyfelől a 20. századi német nyelvű nevelésfilozófia néhány meghatározó alakjának felfogását értelmezi, másfelől olyan filozófiai szempontból releváns problémákat körvonalaz, amelyeket véleménye szerint érdemes lenne tudatosan bevonni a kortárs magyar nevelésfilozófiai diskurzusba. A kötetben szereplő írások egy jelentős része az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Nevelésfilozófiai Kutatócsoport műhelyének keretében készült. Az egyes írások többek közt a következő kérdésekre keresik a választ: Mi a pedagógia és filozófia viszonya? Melyek azok a legfontosabb német nyelvű Bildung-koncepciók, amelyek ma is időszerű nevelésfilozófiai kérdéseket feszegetnek? Beszélhetünk-e „térbeli fordulatról” a neveléstudományban? Milyen nevelésfilozófiai alapokkal kell rendelkeznie a keresztény pedagógiának? Milyen filozófiai belátások alapján tájékozódik, és milyen szakmai önértelmezéssel rendelkezik a szociálpedagógia?