Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
20%
Teljes leírás
A fuvolaművész szerző 2014-ben megvédett doktori disszertációjának továbbfejlesztett könyvváltozata Johann Sebastian Bach a-moll szóló fuvolaművét (BWV 1013) vizsgálja. Azt a kíséret nélküli partitát, amely kétségkívül napjainkig a fuvolairodalom egyik legjelentősebb darabja (a kötetcímben is szereplő partita kifejezés egyébként eredetileg egyszerűen a hangszeres műveket jelentette a 16-17. században, de a késői barokk német zeneszerzők - mint például Bach - zenedarabok gyűjteményének megnevezésére használták, tulajdonképpen a szvit szinonimájaként). A szerző elsőként bemutatja a fennmaradt kéziratot, külön kiemelve annak vitatott helyeit (az eredeti kéziratból is hozva kottaképet), majd a darab műfaja körüli kérdéseket tisztázza. Ezt követően, fejezetenként veszi sorra az egyes tételek (Allemande, Corrente, Sarabande, Bourée angloise) főbb zenei jellegzetességeit, összehasonlítva azokat ugyanezen táncok korabeli más példáival is. Foglalkozik még a mű keletkezési idejének meghatározásával, a fuvolamű hangnemével és a címadás kérdésével (a mű a legtöbb kiadásban egyszerűen "Solo" néven szerepel). Egy külön fejezet foglalja össze a fuvolára írott szólóműveket, Jacques Hotteterre egy 1707-es, kétrészes kis darabjától Georg Philipp Telemann 12 fantáziáján keresztül Nagy Frigyes porosz uralkodó Fuvoláskönyvéig (mindezzel a szerző azt kívánja érzékeltetni, hogy ugyan Bach műve kétségkívül rendkívüli igényeket támaszt előadójával szemben, de más szerzők fuvolaműveiben is találkozhatunk hasonló nehézségekkel). A szerző foglalkozik még a megfelelő hangszerválasztással, igyekszik bemutatni, milyen felépítésű fuvolára komponálhatta Bach a művet, ismereti a zeneszerző azon fuvolás ismerőseit, akik számára darabokat írt, az utolsó fejezet pedig rövidebben bemutatja Bach összes fennmaradt fuvolára írt kompozícióját. A szöveget számos kottakép - eredeti kéziratok fakszimiléi és modern kottapéldák egyaránt - kíséri. A kötet bibliográfiával és a zenemű fennmaradt kéziratával zárul. Szakkönyvtárak anyaga. "www.kello.hu © minden jog fenntartva"
Lanczkor-Kocsis Krisztina

A partita művészete

Borító ár
3 500 Ft
Aktuális online ár
2 800 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Lanczkor-Kocsis Krisztina
ISBN
9789634142881
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
2017
Méret
308 o.
Kiadó
L'Harmattan
Cikkszám
3001028604
Alcím
Johann Sebastian Bach a-moll szóló fuvolaművének (BWV 1013) vizsgálata

Darabszám
Teljes leírás
A fuvolaművész szerző 2014-ben megvédett doktori disszertációjának továbbfejlesztett könyvváltozata Johann Sebastian Bach a-moll szóló fuvolaművét (BWV 1013) vizsgálja. Azt a kíséret nélküli partitát, amely kétségkívül napjainkig a fuvolairodalom egyik legjelentősebb darabja (a kötetcímben is szereplő partita kifejezés egyébként eredetileg egyszerűen a hangszeres műveket jelentette a 16-17. században, de a késői barokk német zeneszerzők - mint például Bach - zenedarabok gyűjteményének megnevezésére használták, tulajdonképpen a szvit szinonimájaként). A szerző elsőként bemutatja a fennmaradt kéziratot, külön kiemelve annak vitatott helyeit (az eredeti kéziratból is hozva kottaképet), majd a darab műfaja körüli kérdéseket tisztázza. Ezt követően, fejezetenként veszi sorra az egyes tételek (Allemande, Corrente, Sarabande, Bourée angloise) főbb zenei jellegzetességeit, összehasonlítva azokat ugyanezen táncok korabeli más példáival is. Foglalkozik még a mű keletkezési idejének meghatározásával, a fuvolamű hangnemével és a címadás kérdésével (a mű a legtöbb kiadásban egyszerűen "Solo" néven szerepel). Egy külön fejezet foglalja össze a fuvolára írott szólóműveket, Jacques Hotteterre egy 1707-es, kétrészes kis darabjától Georg Philipp Telemann 12 fantáziáján keresztül Nagy Frigyes porosz uralkodó Fuvoláskönyvéig (mindezzel a szerző azt kívánja érzékeltetni, hogy ugyan Bach műve kétségkívül rendkívüli igényeket támaszt előadójával szemben, de más szerzők fuvolaműveiben is találkozhatunk hasonló nehézségekkel). A szerző foglalkozik még a megfelelő hangszerválasztással, igyekszik bemutatni, milyen felépítésű fuvolára komponálhatta Bach a művet, ismereti a zeneszerző azon fuvolás ismerőseit, akik számára darabokat írt, az utolsó fejezet pedig rövidebben bemutatja Bach összes fennmaradt fuvolára írt kompozícióját. A szöveget számos kottakép - eredeti kéziratok fakszimiléi és modern kottapéldák egyaránt - kíséri. A kötet bibliográfiával és a zenemű fennmaradt kéziratával zárul. Szakkönyvtárak anyaga. "www.kello.hu © minden jog fenntartva"