Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
20%
Teljes leírás
A huszadik század első felének egyik legjelentősebb orosz gondolkodója, Nyikolaj Alekszandrovics Bergyajev filozófiájában nem kisebb kérdéssel foglalkozik, mint a szellemmel, vagyis pontosabba a szellem és a realitás kapcsolatával. Bergyajev eredetileg 1937-ben megjelent írását (Duh i realnoszty) végre magyarul is olvashatjuk, melyből a jeles gondolkodó filozófiájának újabb részletét ismerhetjük meg: a kötet középpontjában a szellem áll, melyet mindenekelőtt Bergyajev egy olyan szubjektív létezőnek tekint, melynek megvan a maga realitása, ám mégsem objektiválható a tárgyi megismerés által, nem hiposztazálható, vagyis fogalmilag nem leírható a lényege, ami így sem a materialista vagy naturalista, sem a spirituális megközelítésmódoknak nem fog engedelmeskedni, megragadhatatlanul létezik ezeken a gondolkodási mintázatokon, filozófiai paradigmákon kívül, s mindaz, amit ezek az iskolák megállapítanak hamisnak tekinthető a szellem valódi természete felől nézve.

Ez a termék jelenleg nem elérhető

Berdâev, Nikolaj Aleksandrovič (1874-1948)

Szellem és realitás - Az istenemberi szellemiség alapjai

Borító ár
3 400 Ft
Aktuális online ár
2 720 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Berdâev, Nikolaj Aleksandrovič (1874-1948)
ISBN
9789634930969
Egyéb szerzőség
Patkós Éva (ford., jegyz.)
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
cop. 2020
Méret
263 p. ; 20 cm
Kiadó
Typotex
Cikkszám
3001057422
Alcím
az istenemberi szellemiség alapjai

Darabszám
Teljes leírás
A huszadik század első felének egyik legjelentősebb orosz gondolkodója, Nyikolaj Alekszandrovics Bergyajev filozófiájában nem kisebb kérdéssel foglalkozik, mint a szellemmel, vagyis pontosabba a szellem és a realitás kapcsolatával. Bergyajev eredetileg 1937-ben megjelent írását (Duh i realnoszty) végre magyarul is olvashatjuk, melyből a jeles gondolkodó filozófiájának újabb részletét ismerhetjük meg: a kötet középpontjában a szellem áll, melyet mindenekelőtt Bergyajev egy olyan szubjektív létezőnek tekint, melynek megvan a maga realitása, ám mégsem objektiválható a tárgyi megismerés által, nem hiposztazálható, vagyis fogalmilag nem leírható a lényege, ami így sem a materialista vagy naturalista, sem a spirituális megközelítésmódoknak nem fog engedelmeskedni, megragadhatatlanul létezik ezeken a gondolkodási mintázatokon, filozófiai paradigmákon kívül, s mindaz, amit ezek az iskolák megállapítanak hamisnak tekinthető a szellem valódi természete felől nézve.