Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
17%
Teljes leírás
Leendő óvodapedagógusok figyelmébe ajánlja elsősorban kötetét a szerző, aki az óvoda intézményének a történetét foglalja össze a tradicionális eszme- és neveléstörténeti anyagot, társadalomtörténeti, pszichológiai, szociológiai, antropológiai és etnográfiai vonatkozásokkal kiegészítve, színesítve. Az első fejezetben az intézményesülés előtti kisgyermeknevelésről ír, röviden érintve az ókor, a középkor, a reneszánsz, a reformáció, a kora újkor, majd a felvilágosodás, a filantrópizmus és a neohumanizmus időszakát. Az az intézményesülés utáni korszak bemutatása során ír a 18. századi gyerekek helyzetéről, a kezdeti létesítményekről (külön kiemelve Robert Owen kísérletét), az óvodai mozgalom 19. századi elterjedéséről és az ezzel párhuzamosan létrejövő új pedagógiai irányzatokról (Waldorf- és Freinet-pedagógia, Kicsinyek Háza stb.), illetve a közelmúlt kisgyemeknevelésének jellemzőiről. A kötet harmadik - befejező - részének témája a magyar óvodai nevelés története. A szöveget fekete-fehér képek egészítik ki.
Sztrinkóné Nagy Irén

Óvó-iskola, gyermekkert, óvoda

Borító ár
2 480 Ft
Aktuális online ár
2 058 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Sztrinkóné Nagy Irén
ISBN
9789638780058
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
[2009]
Méret
24 cm
Kiadó
Didakt
Cikkszám
3000162981
Alcím
a kisgyermekkor neveléstörténete

Darabszám
Teljes leírás
Leendő óvodapedagógusok figyelmébe ajánlja elsősorban kötetét a szerző, aki az óvoda intézményének a történetét foglalja össze a tradicionális eszme- és neveléstörténeti anyagot, társadalomtörténeti, pszichológiai, szociológiai, antropológiai és etnográfiai vonatkozásokkal kiegészítve, színesítve. Az első fejezetben az intézményesülés előtti kisgyermeknevelésről ír, röviden érintve az ókor, a középkor, a reneszánsz, a reformáció, a kora újkor, majd a felvilágosodás, a filantrópizmus és a neohumanizmus időszakát. Az az intézményesülés utáni korszak bemutatása során ír a 18. századi gyerekek helyzetéről, a kezdeti létesítményekről (külön kiemelve Robert Owen kísérletét), az óvodai mozgalom 19. századi elterjedéséről és az ezzel párhuzamosan létrejövő új pedagógiai irányzatokról (Waldorf- és Freinet-pedagógia, Kicsinyek Háza stb.), illetve a közelmúlt kisgyemeknevelésének jellemzőiről. A kötet harmadik - befejező - részének témája a magyar óvodai nevelés története. A szöveget fekete-fehér képek egészítik ki.