Vissza
0 Kosár
Nincs termék a bevásárlókosárban.
Keresés
Filters
Preferenciák
Teljes leírás
Az elmúlt években szakmai körökben az értelmi fogyatékosság kifejezését egyre inkább felváltja az ún. intellektuális képességzavar terminusa. Ennek az összetett témakörnek a pszichológiai megközelítésével foglalkozik a jelen kötet, amely elsősorban a szakma (pszichológia szakos hallgatók, gyakorló pszichológusok, orvosok, gyógypedagógusok), illetve a lélektan iránt mélyebben érdeklődő laikusok figyelmére számíthat. Az első részben a szerző részletesen értelmezi az intellektuális figyelemzavart, s egyben tudománytörténeti áttekintést ad (az értelmi fogyatékosság koronkénti lenyomata a humán tudományokban, a kapcsolódó ismeretek és emberszemlélet a tizenkilencedik században és a századelőn, modern kori szemléletbeli változások, egyesítő törekvések a megnevezést illetően, a zavar gyakorisága és az erre vonatkozó statisztika felhasználása). A második ciklusban a probléma fejlődéslélektani megközelítését tanulmányozhatjuk, különös tekintettel az érintett személyek családi életútjára, egyes életszakaszaira. Az utolsó ciklus témája a kóreredet szerepe az intellektuális képességzavar pszichológiai jellegzetességeinek megértésében, valamint a segítségnyújtásban, külön alfejezeteben kitérve a Down-, a Williams- és a Rett-szindrómások segítsésére. A szakkönyv képjegyzékkel, irodalomjegyzékkel és tárgymutatóval zárul.

Ez a termék jelenleg nem elérhető

Lányiné Engelmayer Ágnes (1930-)

Intellektuális képességzavar és pszichés fejlődés

Aktuális online ár
5 800 Ft
Termék részletes adatai
Szerző
Lányiné Engelmayer Ágnes (1930-)
ISBN
9789632266152
Nyelv
magyar
Megjelenés éve
2017, cop. 2009
Méret
24 cm
Kiadó
Medicina
Cikkszám
3001024085

Darabszám
Teljes leírás
Az elmúlt években szakmai körökben az értelmi fogyatékosság kifejezését egyre inkább felváltja az ún. intellektuális képességzavar terminusa. Ennek az összetett témakörnek a pszichológiai megközelítésével foglalkozik a jelen kötet, amely elsősorban a szakma (pszichológia szakos hallgatók, gyakorló pszichológusok, orvosok, gyógypedagógusok), illetve a lélektan iránt mélyebben érdeklődő laikusok figyelmére számíthat. Az első részben a szerző részletesen értelmezi az intellektuális figyelemzavart, s egyben tudománytörténeti áttekintést ad (az értelmi fogyatékosság koronkénti lenyomata a humán tudományokban, a kapcsolódó ismeretek és emberszemlélet a tizenkilencedik században és a századelőn, modern kori szemléletbeli változások, egyesítő törekvések a megnevezést illetően, a zavar gyakorisága és az erre vonatkozó statisztika felhasználása). A második ciklusban a probléma fejlődéslélektani megközelítését tanulmányozhatjuk, különös tekintettel az érintett személyek családi életútjára, egyes életszakaszaira. Az utolsó ciklus témája a kóreredet szerepe az intellektuális képességzavar pszichológiai jellegzetességeinek megértésében, valamint a segítségnyújtásban, külön alfejezeteben kitérve a Down-, a Williams- és a Rett-szindrómások segítsésére. A szakkönyv képjegyzékkel, irodalomjegyzékkel és tárgymutatóval zárul.